مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان:

دفاع مقدس موجب ارتقاء فرهنگ و هنر ایران شد

سرهنگ «حبیبی» با اشاره به تاثیر دفاع مقدس بر فرهنگ و هنر کشور گفت: گونه‌های هنری فاخر همچون شعر دفاع مقدس، کتاب دفاع مقدس، ادبیات دفاع مقدس، فیلم دفاع مقدس، سینمای دفاع مقدس و تئاتر دفاع مقدس ایجاد شده است.
کد خبر: ۵۷۳۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۹ - 16February 2023

دفاع مقدس موجب ارتقاء فرهنگ و هنر ایران شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، سرهنگ «حسن حبیبی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان امروز در آیین رونمایی از ۴۴ عنوان کتاب حوزه دفاع مقدس، یکی از دستاورد‌های برجسته دوران پرافتخار دفاع مقدس را در حوزه فرهنگ و هنر عنوان کرد و اظهار داشت: دفاع مقدس به فرهنگ و هنر و ادب ایران ارتقاء بخشید و گونه‌های هنری فاخر همچون شعر دفاع مقدس، کتاب دفاع مقدس، ادبیات دفاع مقدس، فیلم دفاع مقدس، سینمای دفاع مقدس و تئاتر دفاع مقدس را خلق کرد.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره دستاورد‌های نظامی، بازدارندگی، علم و فناوری، پزشکی، صنعتی و تبیین افق‌های پیش روی نظام، تصریح کرد: رهبر انقلاب در حوزه دفاع مقدس به کم‌کاری‌ها اشاره کردند و خواستار پرداختن بیشتر به زوایای پیدا و پنهان معارف دفاع مقدس شدند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با تاکید بر لزوم معرفی فرهنگ و معارف دفاع مقدس به زبان هنر برای نسل‌های آینده، گفت: سعی شده تا خط مقدم دفاع مقدس به تصویر کشیده شود، اما دفاع مقدس باید از ابعاد دیگر همچون تاب‌آوری مردم و بسیج امکانات نیز مورد بازخوانی و معرفی قرار بگیرد.

حبیبی با اشاره به آثار فرهنگی و اجتماعی ارزشمند دوران دفاع مقدس در ایجاد وحدت و همدلی، تصریح کرد: رونمایی از کتاب دفاع مقدس از مصادیق جهاد تبیین است، زیرا دفاع مقدس به ملت ایران عزت بخشید و نظام اسلامی را تثبیت کرد.

وی احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس گیلان را یکی از اولویت‌های اصلی استان دانست و گفت: تولیدات فرهنگی و ادبی و هنری و رسانه‌ای نرم‌افزار این مرکز فرهنگی محسوب می‌شود و خوشبختانه آثار تولید شده در حوزه دفاع مقدس جزو پر مخاطب‌ترین آثار هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار