قاری بین‌المللی کشور:

برای ترویج قرآن در کشور باید قرآنیان را تکریم کنیم

احمدی وفا، قاری بین المللی کشورمان با اشاره به جوایز نفرات برتر مسابقات قرآن به لزوم تجدیدنظر در جوایز این مسابقات به نسبت دستمزد ورزشکاران و لزوم تکریم قرآنیان جهت ترغیب جوانان تاکید کرد.
کد خبر: ۵۷۴۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۱ - 17February 2023

برای ترویج قرآن در کشور باید قرآنیان را تکریم کنیمبه گزارش گروه سایر رسانه‌ها دفاع‌پرس، «حمیدرضا احمدی‌وفا» قاری بین‌المللی کشورمان در گفت‌وگویی با بیان اینکه در جمهوی اسلامی ایران به عنوان پرچمدار کشور‌های جهان اسلام، مسابقات قرآنی باید در بالاترین سطح فنی و کیفی برگزار شود، اظهار داشت: به عنوان یک خادم قرآن، انتظار دارم مسابقات بین المللی قرآن در ایران، از هر حیث از مسابقات قرآن در کشور‌های مالزی، قطر، کویت، روسیه و… موفق‌تر بوده و در رده‌های بالاتری نسبت به هر یک از آن‌ها قرارگیرد.

احمدی‌وفا افزود: یکی از مهمترین نکاتی که در ارتقای سطح فنی این رقابت‌های مژثر است، سطح شرکت کنندگان این رقابت‌ها است. به نظر می‌رسد اگر از ماه‌های قبل، شرکت کنندگان در کشور مدعو، کشف استعداد و شناسایی شوند و سپس در همان کشورها، از سوی جمهوری اسلامی و با اعزام اساتید برجسته و درجه اول، کلاس‌های توجیهی و آمادگی برگزار شود، سطح فنی رقابت‌ها به طرز چشمگیری افزایش خواهد یافت.

این قاری بین‌المللی کشورمان تصریح کرد: در سال‌های اخیر، عمده شرکت کنندگان خارجی مسابقات بین المللی ایران، به عنوان مثال در رشته تحقیق، به لحاظ فنی در سطح متوسطی قرار دارند و حدود ۱۰ درصد از کل شرکت کنندگان در این رشته، تلاوت خوب و قابل قبولی دارند؛ بنابراین برگزاری دوره و کارگاه‌های آموزشی برای آمادگی بیشتر متسابقین سایر کشورها، مورد انتظار است.

وی خاطرنشان کرد: البته در رقابت‌های امسال تلاش شده تا با برگزاری مرحله مقدماتی و داوری آنها، سطح کیفی مسابقات رشد کند که امری قابل تقدیر است. در مرحله مقدماتی که دی ماه امسال برگزارشد، اجرای ۱۴۶ شرکت‌کننده از ۸۰ کشور دنیا که پیش از این در رایزنی‌های فرهنگی و نمایندگی‌های سیاسی ایران در کشور‌های مبدأ ضبط شده است در معرض ارزیابی داوران قرار گرفت.

احمدی‌وفا با اشاره به جوایز مسابقات بین المللی قرآن کریم، عنوان کرد: جوایز این مسابقات به هیچ وجه در شأن جمهوری اسلامی، به عنوان کشوری با این عظمت و منابع نیست، شاید مقایسه خوبی نباشد، چرا دستمزد یک بازیکن نیمکت نشین فوتبال، میلیاردی است، اما برای یک قاری بین المللی که ۲۰- ۲۵ سال در این کشور رشد کرده و شبانه روزی در حرفه تلاوت و یا حفظ قرآن تلاش کرده و با این سطح آمادگی درمسابقات شرکت کرده، فقط ۱۰۰ میلیون جایزه در نظرگرفته می‌شود؟ امااین اصلاً مورد قبول نیست و به نظر باید در این زمینه تجدید نظر اساسی صورت بگیرد، البته که فعالیت قرآنی نباید مادی باشد، اما برای ارتقای مسابقات، باید برای نفرات برتر مسابقات قرآنی نیز فکری کرد و آن‌ها را تکریم کرد، چراکه این امر در ترغیب جوان و نوجوان ما به فعالیت‌های قرآنی مؤثر است.

سی و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران از تاریخ ۲۹ بهمن ماه الی سوم اسفند با حضور قاریان و حافظان برتر بین المللی از ۸۰ کشور جهان اسلام در سالن اجلاس سران کشور‌های اسلامی برگزار خواهد شد.

منبع: مهر

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار