به مناسبت عید مبعث برگزار می‌شود؛

پویش «بذل مهربانی» در مشهدالرضا

به مناسبت سالروز مبعث پيامبر خاتم (ص) و حضور جمع کثیری از هموطنانمان در مشهدالرضا، اداره‌کل انتقال خون خراسان رضوی پویش بذل مهربانی را برگزار می‌کند.
کد خبر: ۵۷۴۰۷۷
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۳ - 17February 2023

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «محمد شریف‌‌الحسینی» مدیر روابط عمومی اداره‌کل انتقال خون استان خراسان رضوی اظهار داشت: در روزهای گذشته به علت برودت و آلودگی هوا شاهد كاهش ميزان مراجعه مردمی به پايگاه‌های انتقال خون استان بوديم.

وی افزود: به دلیل كاهش توليد و استفاده از ذخاير خونی، تامين خون و فرآورده‌های خونی مورد نياز بيماران در دستور كار قرار گرفت.

مدیر روابط عمومی اداره‌کل انتقال خون استان خراسان رضوی تصریح کرد: به علت کاهش فزاینده ذخایر خونی استان و ترمیم ذخایر خونی خراسان رضوی و خدمات‌رسانی شایسته به زائرین و مجاورین گرانقدر امام مهربانی (ع)، در سالروز عید مبعث پیامبر رحمت (ص)، پویش بذل مهربانی، طراحی و شنبه ۲۹ بهمن پایگاه فنی مرکزی امام رضا (ع) مشهد واقع در حد فاصل ميدان شريعتی و چهارراه دكترا روبروی خيابان كفایی از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۳ فعال و آماده خدمات‌رسانی به متقاضيان اهدای خون و دارندگان نذر خون در شهر امام رئوف (ع) است.

شريف‌الحسينی گفت: اداره‌کل انتقال خون خراسان رضوي پشتيبان و تامين‌کننده خون و فراورده‌های خونی مورد نياز ٦٢ بيمارستان و مركز درمانی استان پهناور خراسان رضوی است و به منظور پشتيبانی شايسته از اين بيمارستان‌ها و مراكز درمانی نيازمند همراهی عمومی و پرشور مردم طی روزهای آتی هستیم.

رئیس واحد برنامه‌ريزی جذب و نگهداری اهداكنندگان اداره‌کل انتقال خون خراسان رضوی یادآور شد: هر واحد اهدای خون، با فرآورده‌های استحصالی از آن جان سه بيمار را از مرگ نجات می‌دهد.

هم‌اکنون ۱۳ پایگاه انتقال خون در مشهد و دیگر شهرهای خراسان رضوی فعالیت دارند که از این تعداد شش پایگاه امام رضا (ع)، شهید سلیمانی، شهید کریمی، سناباد، امید و مهر در مشهد و پنج پایگاه در شهرهای سبزوار، تربت‌حیدریه، نیشابور، قوچان و گناباد استقرار دارند و ۲ مرکز اهدای خون نیز در شهرستان‌های تربت‌جام و کاشمر فعال هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار