یادداشت/ حامد افروغ

انقلاب اسلامی؛ روز بعثت آزادگی و استکبارستیزی

انقلاب اسلامی ایران روز بعثت آزادگی و استکبارستیزی برای کسانی است که راه خود را در مبارزه با ظالمان و مستکبران یافته‌اند تا از پس این مبارزه بتوانند مسیر تعالی و رشد روح بلند انسانی و فطری خود را باز کنند.
کد خبر: ۵۷۴۰۹۷
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۴:۱۱ - 18February 2023

انقلاب اسلامی؛ روز بعثت آزادگی و استکبارستیزیگروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس ـ حامد افروغ؛ روز بعثت پیامبر گرامی اسلام (ص) را می‌توان یکی از قلل نعمت‌هایی دانست که حضرت حق به بندگانش اعطا کرده است. در این روز کسی به نبوت برگزیده شد که ماموریت اصلی آن اتمام کرامات اخلاقی و به اوج رساندن روحیه انسانی بشر برای نیل به اهداف بلند معنوی است.

روز بعثت عصاره تمام ادیانی است که در طول قرن‌ها و از پس سخت‌ترین مشکلات و مصائب هدف بزرگشان‌ بازگشت دادن انسان به فطرت و سیره الهی بود تا از قِبَل آن بشر بتواند زندگی بهتری زیر سایه عدل و انصاف را تجربه کند و این تلخی‌هایی که از سوی برخی سرکشان و تجاوزگران تحمیل می‌شود، جایی در زندگی بشر نداشته باشد.

تقارن این روز بزرگ با بهمن ماه، این نکته ذوقی را به ذهن متبادر می‌سازد که انقلاب اسلامی نیز روز بعثت آزادگی است چرا که انقلاب‌های پیش از آن در دنیا اگر چه گام‌های بلندی برای قرار دادن بشر در مسیر آزادگی برداشتند، اما موفق نشدند و این انقلاب اسلامی بود که با ظهور خود، ضربه کاری و جبران ناپذیری را به سیطره شوم استکبار زد تا زیر سایه آن آزادگان جهان بتوانند مسیر خود به سمت تعالی و رشد انسانی را بسازند.

انقلاب اسلامی روز بعثت آزادگی است؛ چراکه نشان داد همگام شدن با بزرگان الهی و اهل تقوا می‌تواند نیرویی عظیم به مردم دنیا ببخشد تا به کمک آن بتوان در برابر اجتماع پوشالین مستکبرین ایستاد و بر مسیر درست بشر برای زندگی تاکید کرد. قطعا انقلاب اسلامی ماکت کوچکی از دوران ظهور حضرت حجت (عج) و دورنمایی از مسیر اصلی انسان برای تماشای ثمره بندگی و آزادگی، مسیری که اگر چه از بدو تولد خود با سنگ‌اندازی و دشمنی مداوم و بی‌امان دشمن مواجه شده است اما ایستادگی و مقاومتش و پیش‌روندگی آن به سوی صلاح و رستگاری خود گواهی است برای کسانی که راه سعادت را با انبیا و اولیا می‌جویند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار