مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس:

جنگ نرم امروز، سخت‌ترین جنگ تاریخ است

سردار «کوشکی جهرمی» گفت: دشمن در جنگ سخت با ما خود را درمانده می‌بیند و به همین خاطر به جنگ فرهنگی و اقتصادی روی آورده و باید اعتراف کرد که جنگ نرم امروز، سخت‌ترین جنگ تاریخ است که علیه کشوری روا داشته شده است.
کد خبر: ۵۷۴۱۳۲
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵ - 18February 2023

جنگ نرم امروز، سخت‌ترین جنگ تاریخ استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شیراز، سردار سرتیپ دوم پاسدار «سعید کوشکی جهرمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس، امروز (شنبه) در میان جمعی از خانواده‌های ادارات استان فارس از جمله خانواده کارکنان شرکت برق منطقه‌ای فارس که همزمان با جشن مبعث رسول اکرم (ص) به بازدید از موزه دفاع مقدس فارس پرداخته بودند، اظهار داشت: دشمن در جنگ سخت با ما خود را درمانده می‌بیند و به همین خاطر به جنگ فرهنگی و اقتصادی روی آورده و باید اعتراف کرد که جنگ نرم امروز، سخت‌ترین جنگ تاریخ است که علیه کشوری روا داشته شده است.

سردار کوشکی ابتدا ضمن قرائت آیه 2 سوره جمعه بیان کرد: اشاره خداوند در این آیه «هو الذی بعث فی الامیین رسولا منهم یتلوا علیهم ایاته و یزکیهم و یعلمهم الکتاب و الحکمه و ان کانوا من قبل لفی ضلال مبین» به پیامبر اکرم (ص) است که امروز در سالروز مبعث خجسته ایشان به سر می‌بریم و خداوند در این آیه در توصیف خود اشاره فرموده که اوست که در میان مردم بی سواد، پیامبری از خودشان برانگیخت تا آیات او را بر آنان بخواند و آنان را پاکشان کند و به آنان کتاب و حکمت بیاموزد، و آنان به یقین پیش از این در گمراهی آشکاری بودند.

سردار کوشکی خاطرنشان کرد: خداوند در این آیه اشاره فرموده که خریدار جان‌های پاک است و خداوند برای انسانهایی که پاک و تزکیه شده باشند ارزش والایی قائل است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از اغتشاشات اخیر حاصل فریب‌خوردگی و گمراهی عده‌ای بود افزود: آنها دنبال آزادی از نوع ناصواب آن بودند در حالی که هیچ‌کس به اندازه خداوند به بشر آزادی نداده است.

این پیشکسوت دفاع مقدس در ادامه بیان کرد:  خداوند در آیه «انا ارسلناک شاهدا و مبشرا و نذیرا و داعیا الی الله باذنه و سراجا منیرا» به معنای اینکه به یقین ما تو را گواه (بر اعمال آنها) و بشارت ‏دهنده و بیم‏دهنده فرستادیم تا به فرمان خدا به سوي او دعوت كني و چراغي روشني‌بخش باشي 5 ویژگی برای پیامبر خدا بر شمرده که در یکی از این ویژگیها پیامبر(ص) را شاهد و ناظر بر اعمال مردم نامیده که این ویژگی را شهدا نیز دارند و حاضر و ناظر بوده و بر اساس آیه «ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتابل احیاء عندربهم یرزقون» شاهد هستند.

سردار کوشکی افزود: امروز جبهه ضد اخلاق دنبال نفی مکارم اخلاقی و فروپاشی خانواده و از دست رفتن جایگاه والای زنان جامعه ما  و ترویج فساد است و در هیچ انقلابی در دنیا حتی در انقلاب‌های غیردینی اروپایی دیده نشده که رهبران آن انقلاب را اراذل و اوباش و فواحش خارج از کشور تشکیل بدهند و این اراذل سیاسی نتوانسته‌اند مردم را با خود همراه کنند چون جامعه ما یک جامعه دینی است و نه تنها مردم ما که همه مردم دنیا پاکی و حیا را فطری دوست دارند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس که از فاتحین خرمشهر نیز هست در ادامه افزود: عده‌ای بدون اینکه حضور پرشور مردم در مناسبتهای انقلابی و مذهبی را در نظر بگیرند نسبت به ریزش عده‌ای از انقلاب، بیمناک شده اند در حالی که خداوند با بیان آیه «لعلک باخع نفسک الا یکونوا مؤمنین» خطاب به پیامبر فرموده خودت را به سختی می‌اندازی ولی ایمان نمی‌آورند و این غصه خوردن ندارد چون در طول تاریخ همیشه تعداد مومنین واقعی کمتر از سایرین بوده و در دفاع مقدس ما نیز تعداد کسانی که عازم جبهه‌های جنگ شدند کمتر از سایر افراد جامعه‌مان بود ولی رزمندگان ما مصداق «کم من فئة قلیلة غلبت فئة کثیرة باذن اللّه» شده و پیروز شدند.

سردار کوشکی افزود: جبهه نبرد امروز عوض شده و دشمن از هویت و مرزهای جغرافیایی به سوی جبهه و مرزهای ارزشی ما آمده و ابتدا هم به سراغ بانوان آمده زیرا بانوان ما هستند که انسجام خانواده را نگه می‌دارند و در دوران جنگ تحمیلی نیز نقش بانوان کمتر از رزمندگان ما نبود و علاوه بر مدیریت امور منزل و پشتیبانی از جبهه‌ها نقشی مهم در ترغیب همسر و فرزندان خود به ایثار داشتند.

وی در ادامه گفت: وضعیت امروز شیراز در شان گذشته پر افتخار این شهر که زمانی مساجدش مملو از جمعیت بود نیست و شهری که حدود 5 هزار و 500 شهید دارند زیبنده این پدیده‌های ضداخلاقی مثل بی‌‌حجابی در سطح شهر نیست.

وی همچنین به بیان ویژگیهای خانواده شهدا پرداخت و گفت: حلال‌خوری، ایمان به خدا، توکل به پروردگار، سختکوشی، عبادت و اطاعت از اهل بیت مهمترین ویژگی خانواده شهدا است و از همه مهمتر خانواده شهدا در تربیت فرزندان خود و ارائه ارزشهای دینی و اخلاقی به آنها بسیار کوشیدند و وقت گذاشتند و نباید بگذاریم امروز فرزندان ما به سمت ظواهر رفته و از معنویات دور شوند.

سردار کوشکی در پایان گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز اشاره کردند: دشمن در جنگ سخت با ما خود را درمانده می‌بیند و به همین خاطر به جنگ فرهنگی و اقتصادی روی آورده و ما نیز باید بدانیم در همه این جبهه‌ها باید قدرتمند شویم چون تا ایران قوی نشود دشمن دست از سر ما بر نخواهد داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها