فیلمساز جوان یمنی:

حاج قاسم یک مکتب بزرگ و یک محتوای ارزشمند برای هنرمندان ایران و منطقه است

التمیمی گفت: حاج «قاسم سلیمانی» را بعد از شهادت بیشتر شناختم. حاج قاسم یک مکتب بزرگ و یک محتوای ارزشمند برای همه هنرمندان ایران و منطقه است.
کد خبر: ۵۷۴۲۳۰
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲ - 19February 2023

حاج قاسم یک مکتب بزرگ و یک محتوای ارزشمند برای هنرمندان ایران و منطقه است«عزالدین التمیمی» از هنرمندان و مهمانان خارجی چهارمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه «رسام» امروز در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در اهواز، از حضورش در این رویداد بزرگ فرهنگی، هنری گفت و در بندر ماهشهر، محل برگزاری مراسم پایانی جشنواره رسام، پاسخگوی سوالات ما در حوزه های مختلف بود.

ماحصل گفت‌وگوی اختصاصی ما با این فیلمساز جوان از کشور یمن؛ 

التمیمی هستم 22 ساله از کشور یمن و هم اکنون دانشجوی رشته سینما در دانشگاه هنر تهران و خوشحالم که امروز در بندر ماهشهر استان خوزستان و در جمع هنرمندان این جشنواره هستم.

تا مقطع دیپلم در یمن درس خواندم و سپس وارد ایران شدم تا بتوانم به رشته مورد علاقه ام یعنی سینما بپردازم و در این حوزه که نیاز کشورم بود، ادامه تحصیل دهم.

اوایل به خبرنگاری خیلی علاقه داشتم و بعد با مشورت خیلی از دوستان و ضرورت کشورم احساس کردم که در سطحی بزرگتر یعنی دنیای فیلم و تصویر فعالیت کنم.

چندی پیش یکی از دوستان هنرمندم در خصوص جشنواره رسام توضیحاتی داد و من ترغیب شدم که این جشنواره را از نزدیک رصد کنم و بیشتر با ماهیت آن آشنا شوم.

مهمترین دغدغه من در عالم هنر و سینما، رساندن صدا و تصویر مظلومیت مردم مسلمان یمن به دنیا است به خصوص مظلومیت کودکانی که در خفا و زیر جکمه های مدعیان حقوق بشر به شهادت می رسند.

به شدت معتقدم که کشورهای مظلوم دنیا یا همان جبهه محور مقاومت باید با پرچمداری ایران به تحولی عظیم در عرصه رسانه و فیلم دست بزنند چون ما در این حوزه بسیار نسبت به امپراطوری رسانه ای غرب عقب هستیم.

جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه رسام و رویدادهایی از این دست خیلی ضروری و مهم هستند چون در همین بستر هاست که فیلمسازان جوان و هنرمندان محروم و ناشناخته کشورهای جهان اسلام همدیگر را بهتر می‌شناسند و ارتباط بیشتر و بهتری با هم برقرار می‌کنند.

من از جنگ ایران و عراق شناخت خوبی نداشتم ولی طی حضور چند ساله ام در ایران با خیلی از زوایای پیدا و پنهان دفاع مقدس و رزمندگان آن دوران آشنا شدم ضمن این که خودم و مردم یمن هم سال‌هاست که مشابه همین جنگ نابرابر را تجربه می‌کنیم.

با تمام وجود تلاش می‌کنم که یک سرباز فداکار عرصه فرهنگ و هنر برای مردم و کودکان مظلوم کشورم، جهان اسلام و محور مقاومت باشم و آثاری تولید کنم که فریاد رسای مظلومیت مسلمانان جهان باشم.

در ایران نسبت به کشورهای منطقه، آثار هنری و سینمایی خیلی خوبی تولید و پخش شده اما واقعیت امر نسبت به رسانه‌های غربی خیلی عقب هستیم ونتوانستیم در عرصه بین الملل مردم دنیا و افکار عمومی را با اهداف انسان دوستانه خودمان همسو کنیم.

حاج «قاسم سلیمانی» را بعد از شهادت بیشتر شناختم. حاج قاسم یک مکتب بزرگ و یک محتوای ارزشمند برای همه هنرمندان ایران و منطقه است و ما باید با زبان هنر این جمله تاریخی مقام معظم رهبری را به تصویر بکشیم که فرمودند: شهید «فاسم سلیمانی» از خود حاج قاسم برای دشمنان خطرناک تر و تاثیرگذارتر است.

برای دومین بار است که به خوزستان سفر می‌کنم. اولین بار سال گذشته بود که در قالب راهیان‌نور وارد معراج شهدای اهواز شدم و بسیار تحت تاثیر فضای معنوی و شهدایی آنجا قرار گرفتم و امروز هم خوشحالم که در مراسم پایانی چهارمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه «رسام» حضور دارم و امیدوارم که بتوانم در جشنواره‌های بعدی شرکت کنم و آثاری را ارائه دهم.

خبرگزاری دفاع مقدس هم می‌تواند به اندازه همین جشنواره ولی در قالب دیگری در عرصه بین الملل عرض اندام کند و تاثیر بگذارد و ما هر چه در عرصه رسانه های مشترک منطقه ای و بین المللی کار کنیم می‌توانیم صدای ملت های مظلوم را به گوش مردم دنیا برسانیم.

انتهای ییام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار