معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد:

کارنامه ناموفق کشور‌های غربی حاضر در افغانستان در مبارزه با مواد مخدر

زاهدیان گفت: عملکرد ۲۰ ساله کشور‌های غربی در افغانستان جز افزایش تولید نتیجه‌ای نداشت و این کشور‌ها باید نسبت به عملکرد خود مسئولیت‌پذیر باشند.
کد خبر: ۵۷۴۲۸۰
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳ - 19February 2023

عملکرد کشور‌های غربی حاضر در افغانستان در مبارزه با مواد مخدر بی‌نتیجه استبه گزارش گروه سایر رسانه‌ها دفاع‌پرس، «محمدمسعود زاهدیان» معاون امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر در گفت‌وگویی اظهارداشت: یکی از موضوعاتی که دولت جمهوری اسلامی از زمان استقرار دولت طالبان از طریق مبادی تعریف شده پیگیری کرد، موضوع مبارزه با مواد مخدر و جلوگیری از انتقال این مواد به مرز‌های جمهوری اسلامی ایران بوده است.

زاهدیان افزود: تلاش ما این است که بتوانیم الزامی را ایجاد کنیم که هم در کنترل و محو کشت مواد مخدر در افغانستان و هم جلوگیری از ورود مواد مخدر به مرز‌های کشور نقش ایفا کنند.

به گفته معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر، تاکنون مذاکراتی با طرف افغانستانی انجام شده و مذاکراتی نیز در جریان است که امیدواریم نتایج آن موفقیت‌آمیز باشد.

زاهدیان با انتقاد از عملکرد سازمان‌های جهانی در حوزه مواد مخدر گفت: عملکرد ۲۰ ساله کشور‌های غربی در افغانستان جز افزایش تولید نتیجه‌ای نداشت و این کشور‌ها باید نسبت به عملکرد خود مسئولیت‌پذیر باشند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار