مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان خبر داد؛

رشد ۲۲ درصدی جمع آوری زکات در کردستان

«طوسی» گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۵۱۴ میلیارد ریال زکات در استان جمع‌آوری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد رشد را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۵۷۴۳۷۰
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۱ - 20February 2023

رشد ۲۲ درصدی جمع آوری زکات در کردستانبه گزارش دفاع‌پرس از کردستان، «رضا طوسی» مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مردم متدین استان کردستان از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۱۳ میلیارد و ۳۴۳ میلیون ریال پرداخت کرده‌اند.

وی افزود: از مجموع زکات جمع‌آوری شده در سال جاری ۹۰ درصد در بخش کمک به نیازمندان و فقرا و ۱۰ درصد نیز در پروژه‌های عمرانی هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان اظهار داشت: این زکات در سرفصل‌های مختلف از جمله زکات غلات، واجب، مستحبی، فطریه و کفاره جمع‌آوری شده است و در مجموع ۲۲ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

طوسی خاطرنشان کرد: از میزان زکات پرداخت شده سال جاری، ۳۲ میلیارد و ۲۰۲ میلیون ریال آن مربوط به زکات غلات و ۶۷ میلیارد و ۷۹۶ میلیون ریال نیز در بخش زکات واجب پرداخت شده است.

وی سهم زکات مستحبی را نیز ۱۱ میلیارد و ۳۵۹ میلیون ریال خواند و اضافه کرد: میزان زکات پرداخت شده در بخش فطریه ۳۵۷ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال و در بخش کفاره نیز ۴۵ میلیارد و ۴۶۴ میلیون ریال بوده است.

طوسی متذکر شد: تعهد پرداخت زکات در استان برای سال جاری ۳۹۰ میلیارد و ۷۳۳ میلیون ریال است که تاکنون ۱۳۱ درصد آن محقق شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار