جانشین فرمانده نهاجا در گفت‌وگو با دفاع‌پرس عنوان کرد؛

اقدامات نیروی هوایی ارتش در امدادرسانی به زلزله‌زدگان

امیر سرتیپ هادیان با اشاره به اقدامات نهاجا در امدادرسانی به زلزله‌زدگان خوی گفت: نیروی هوایی ارتش در امدادرسانی به زلزله‌زدگان کشورهای ترکیه و سوریه نیز نقش مهمی ایفا کرد.
کد خبر: ۵۷۴۳۸۸
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۳ - 22February 2023

امیر سرتیپ هادیانامیر سرتیپ خلبان «مهدی هادیان» جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، درباره اقدامات این نیرو در امدادرسانی به مناطق زلزله‌زده اظهار داشت: نیروی هوایی ارتش علاوه بر مأموریت خود در تأمین امنیت پایدار و حفاظت از استقلال و تمامیت ارضی، در حوزه مردم‌یاری نیز به انجام مأموریت می‌پردازد.

امیر هادیان ادامه داد: حوزه مردم‌یاری شامل امدادرسانی و خدمت به مردم عزیزمان در حوادث و بلایای طبیعی و همچنین بیماری کرونا در سال‌های اخیر بوده که این موضوع، ظرفیت بالای نیروی هوایی ارتش را نشان می‌دهد.

وی افزود: با توجه به دستور فرمانده معظم کل قوا در خصوص کمک به آسیب‌دیدگان زلزله در دو کشور دوست و همسایه، سوریه و ترکیه، نیروی هوایی با بکارگیری انواع هواپیما‌های سنگین و انجام تعداد قابل توجهی سورتی پروازی نسبت به حمل و جابجایی بیمارستان صحرایی نیروی زمینی ارتش و کمک‌های کشورمان اقدام و نقش مهمی در امدادرسانی به زلزله‌زدگان این دو کشور ایفا کرد.

جانشین فرمانده نهاجا اضافه کرد: نیروی هوایی ارتش در زلزله خوی نیز در بدترین شرایط آب و هوایی تعداد قابل توجهی سورتی پروازی در خصوص امدادرسانی و کمک به مردم عزیز مناطق زلزله‌زده انجام داد.

وی گفت: نیروی هوایی ارتش وام‌دار و امانت‌دار شهدای عزیزمان بوده و با در اختیار داشتن ناوگان قوی در حوزه با سرنشین، بدون سرنشین، ترابری، شکاری، بمب‌افکن و تنوع ناوگان مقتدر پهپاد‌ها امروز نقش بسیار ارزشمندی در حوزه بازدارندگی راهبردی و تأمین امنیت پایدار ایفا می‌کند.

امیر هادیان خاطرنشان کرد: جوانان نخبه نیروی هوایی در کنار پیشکسوتان عزیزمان در مراکز دانشگاهی و علمی و شرکت‌های دانش‌بنیان آماده بکار هستند تا مأموریت خود را با قدرت دنبال کنند.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها