مدیر توسعه موسسه گفتمان سفیر خبر داد؛

«اساتید بدون مرز» برنامه سفیر گفتمان برای حمایت از مناطق محروم کشور

شکری از اجرای طرح «اساتید بدون مرز» موسسه سفیر گفتمان در جهت تقویت جریان آموزشی در مناطق محروم کشور خبر داد و گفت: باشگاه کتابخوان‌ها یکی از اقدامات مهم این موسسه در راستای تقویت کتابخوانی بوده است.
کد خبر: ۵۷۴۴۵۶
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱ - 20February 2023

«اساتید بدون مرز» برنامه سفیر گفتمان برای مناطق محروم کشور/ باشگاه کتابخوان‌ها ایجاد شدبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نشست خبری موسسه «سفیرگفتمان» با محوریت آموزش، کتب درسی و فعالیت‌های فرهنگی صورت گرفته با حضور جمعی از خبرنگاران برگزار شد. 

صیاد چمنی: اشتغالزایی برای 4 هزار مدرس

امید شکری، مدیر توسعه موسسه سفیر‌گفتمان به تشریح فعالیت‌های این موسسه در زمینه مسولیت‌های اجتماعی پرداخت و اظهار داشت: باشگاه کتاب‌خوانی یکی از اقدامات مهم موسسه سفیر گفتمان طی مدت گذشته است که در راستای توسعه جریان کتاب‌خوانی و با اهدا تعداد زیادی کتاب صورت گرفت.

وی ادامه داد: فعالیت‌ در زمینه کارآفرینی و کارفرمایی، هوای پاک، درخت‌کاری و کمک به کم کردن آلودگی هوا از طریق تغییر فرایندهای آموزشی از جمله‌ی فعالیت‌های دیگری است که در این موسسه دنبال شده است. مناسبت‌هایی همانند روز درخت‌کاری، روز بیابان‌زدایی، روز هوای پاک برای ما مهم بوده است و ما خیلی پررنگ به این اتفاقات خواهیم پرداخت.

شکری تغییر فرایند آموزش به‌سمت دیجیتال شدن را یکی از دستاوردهای این موسسه دانست و از ایجاد اشتغال پایدار برای حدود 4 هزار نفر از افراد دارای شرایط آموزشی خبر داد و تصریح کرد: نوع راهکار سازمان ما برای دانشجویان به‌صورتی است که دانشجویان در این مجموعه وارد فعالیت آموزشی خواهند شد.

مدیر توسعه موسسه سفیر‌گفتمان تحول در حوزه آموزش را ضروری دانست و با بیان اینکه اگر تحول شکل نگیرد، پیشرفت وجود نخواهد داشت، افزود: بورسیه تحصیلی برای افرادی که به لحاظ مالی دچار مشکل هستند در موسسه سفیر صورت خواهد گرفت چراکه ما مسولیت اجتماعی را وظیفه می‌دانیم لذا بورسیه تحصیلی یکی از فرایندهایی است که ما در سراسر کشور دنبال می‌کنیم. 

نصیری: محصولات سفیر گفتمان برای رده‌های مختلف سنی

گلاره نصیری مدیر اداره اجرایی این موسسه درباره محصولات آموزشی سفیر گفتمان گفت: ما محصولات آموزشی و فرهنگی مختلفی را برای رده‌های مختلف کودکان، نوجوانان و بزرگسالان ارائه می‌کنیم. بحث تخصصی شدن آموزش برای ادارات و مجموعه‌های دولتی یک رویه مهم است که ما در این موسسه به‌دنبال تحقق آن هستیم. 

مدیر اجرایی و آموزش سفیر گفتمان گفت: گسترده شدن سفیر در شهرستان‌ها، از دلایل توجه به محرومیت در زبان آموزی مناطق دور دست است.

وی درباره تاثیر شرایط کرونا درخصوص موضوع آموزش گفت: قبل از مساله کرونا موضوع آموزش از راه دور در نظر گرفته شده بود؛ ولی متاسفانه از نظر زیرساخت‌ها منطقه هر چقدر محروم تر باشد، به همان نسبت از منظر دسترسی به تکنولوزی هم محروم‌تر خواهد بود لذا مناطق دوردست بخاطر ضعف زیرساخت آموزشی در روند آموزشی از شرایط ضعیف‌تری برخوردار خواهند بود.

نصیری درباره اقدامات این موسسه برای مناطق کمتربرخوردار کشورمان گفت: یکی از کارهایی که برای تحقق عدالت آموزشی می‌توان درخصوص مناطق محروم و کم‌برخوردار انجام داد اعزام مدرس است تا ارایه خدمات صورت گیرد که این طرح‌ها هم‌اکنون در برخی نقاط کشورمان و استان تهران برگزار می‌کنیم.

مدیر اجرایی و آموزش سفیر گفتمان ادامه داد: البته مسلما از جهاتی دست ما بسته است و اگر منطقه محروم فضای آموزشی داشته باشد، در اعزام مدرس مشکلی نخواهیم داشت و به تعهد اجتماعی خودمان خواهیم پرداخت اما درصورت عدم وجود زیرساخت در ارائه آموزش به این مناطق با مشکل روبرو خواهیم بود و برای پوشش دادن این مسئله مقوله کمپین‌ها و بورسیه‌ها را دنبال می‌کنیم.

وی تاکید کرد: در مجموع برای مناطق محروم دو زیر ساخت نیاز داریم که یا باید فضای آموزشی وجود داشته باشد و یا باید امکان استفاده از آموزش راه دور فعال باشد؛ ولی در خصوص مساله پرداخت و هزینه ما علاقمند هستیم که به مشتاقان یادگیری کمک کنیم و حمایت های خود را داشته باشیم.

نصیری در ادامه اظهار داشت: موسسات خیریه ای در کنار ما هستند که وظایف کمک به دوستان محروم را دارند، این موسسات عموما از لحاظ سخت افزاری، زیر ساخت را مهیا می‌کنند و این گونه ما نیز می توانیم در بحث شهریه و تدریس رایگان همکاری داشته باشیم.

مدیر اجرایی و آموزش سفیرگفتمان درباره شرایط حمایت از افراد کم برخوردار و چگونه شناسایی و تحت پوشش دادن آن‌ها گفت: این عزیران می‌توانند به دفاتر و واحدهای موسسه در سراسر کشور مراجعه کنند که با بررسی‌هایی که درخصوص شرایط آن‌ها صورت می‌گیرد حتما همکاری‌هایی در حمایت از دانشجوها صورت خواهد گرفت. 

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار