مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور:

بسیج جامعه زنان سپاه کربلا در حوزه «اشتغال» و «اقتصاد مقاومتی» موفق بود

«بیابانی» گفت: بسیج جامعه زنان سپاه کربلا از استانهای فعال است که در حوزه «اشتغال» و «اقتصاد مقاومتی» موفق عمل کرد.
کد خبر: ۵۷۴۵۲۱
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۴ - 20February 2023

بسیج جامعه زنان سپاه کربلا در حوزه «اشتغال» و «اقتصاد مقاومتی» موفق بودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، نشست تخصصی و هم‌اندیشی مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور با فرماندهان خواهر حوزه‌های مقاومت و سازمان‌های اقشاری بسیج سپاه کربلا برگزار شد.

این نشست که به همت سازمان بسیج جامعه زنان سپاه کربلا برگزار شد، بخشی از برنامه‌های سفر مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور به استان مازندران بوده است.

«مینا بیابانی» مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور در حاشیه این نشست در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برنامه سرکشی از استان‌ها هر دو سال یک بار انجام می‌شود، اظهار داشت: استان مازندران جزو استان‌های فعال در حوزه‌های مقاومت به شمار می‌رود و در راستای فعالیت‌ها نتایج خوبی را به دست آورده اند.

وی افزود: در حوزه اشتغال و اقتصاد مقاومتی با ایجاد مراکز کارآفرینی توانستند روندی را که در طرح فدک ابلاغ کردیم، پیش بردند و خواهران بسیجی و بانوان سرپرست خانوار را شناسایی و مهارت آموزی و اشتغال پایدار ایجاد کردند و از این اشتغال صیانت کردند.

بیانیانی ادامه داد: در طرح فدک یکی از اهداف این است که استاد اقتصاد مقاومتی که دارای اشراف در حوزه اقتصادی اشتغال در استان است و بانوان استان را به خوبی به سمت مهارت آموزی و اشتغال هدایت کند و فعالیت‌ها را به نتیجه برساند.

وی با بیان اینکه جمعیت مهاجر استان مازندران بالاست و مهاجرت به خارج از استان زیاد صورت می‌گیرد، گفت:  جوانان به دنبال اشتغال به استانهای دیگر مهاجرت می‌کنند و باعث می‌شود ازدواج و فرزندآوری به حداقل برسد و مازندران با مشکل جدی جمعیت روبرو است و باید درباره فرزندآوری و تشویق و ترغیب جوانان به ازدواج برنامه ریزی صورت گیرد تا این بحران در استان کمرنگتر شود.

به گفته بیابانی در استان مازندران در بحث مشاوره اسلامی و تربیت کودک و توانمندسازی مادران برای تربیت کودک مهدوی فعالیت‌های خوبی صورت گرفته و امیدواریم در سال‌های آینده نتایج آن را شاهد باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها