دبیر چهارمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر مازندران خبر داد؛

ارسال ۶۵۵ اثر به دبیرخانه چهارمین جشنواره رسانه‌ای «ابوذر» مازندران/ ۳۶ برگزیده تجلیل می‌شوند

«احمدی» از ارسال ۶۵۵ اثر به دبیرخانه چهارمین جشنواره رسانه‌ای «ابوذر» مازندران خبر داد و گفت: در این جشنواره از ۳۶ خبرنگار برگزیده تجلیل خواهد شد.
کد خبر: ۵۷۴۴۸۷
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۷ - 20February 2023

تقدیر از ۳۶ خبرنگار برگزیده در اختتامیه چهارمین جشنواره رسانه‌ای «ابوذر» در مازندرانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «حسین احمدی» دبیر چهارمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر مازندران امروز در نشست با خبرنگاران از برگزاری آئین اختتامیه چهارمین جشنواره رسانه‌ای «ابوذر» در مازندران خبر داد و اظهار داشت: در این مراسم که با حضور معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد اسلامی برگزار می‌شود از ۳۶ خبرنگار برگزیده تقدیر به عمل می‌آید.

وی با بیان اینکه تعداد ۶۵۵ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد، افزود: پس از بررسی و پالایش ۴۵۰ اثر به مرحله داوری رسید.

این مسئول با اعلام اینکه ۱۳ برگزیده جشنواره از بانوان رسانه‌ای استان هستند، بیان کرد: رسانه‌های مکتوب با کسب تقریباً نیمی از عناوین برگزیده نشان دادند که پای کار هستند و این موفقیت مایه خرسندی است و خانواده‌ی رسانه را به حیات مطبوعات استان امیدوارتر می‌کند.

احمدی با بیان اینکه آثار ارسالی در بخش‌های مختلف توسط «علی‌اکبر قاضی‌زاده»، «فریدون صدیقی»، «محمود مختاریان»، «علیرضا کتابدار»، «اکبر کریمی»، «بهروز فرهمند»، «محمد رضایی» و «حسین بهرامی» داوری شد، تصریح کرد: در مسیر داوری تلاش کردیم تا خللی به استقلال داوران وارد نشود.

وی تأکید کرد: همه تلاش خود را مصروف داشتیم تا با شفاف‌سازی و بررسی علمی آثار، صیانت از تولیدات خبرنگاران از مرحله دریافت تا داوری را به‌درستی انجام دهیم و بار دیگر شاهد اقبال عمومی به جشنواره‌ها باشیم.

دبیر چهارمین جشنواره رسانه‌ای «ابوذر» مازندران همچنین از رشد ۲۰ درصدی آثار خبر داد و آن را نشان از اعتماد خبرنگاران مازندران به جشنواره ابوذر دانست.

وی اضافه کرد: این حُسن اعتماد را ناشی از برگزاری کیفی جشنواره سال گذشته می‌دانیم؛ چراکه در ابوذر سوم با بهره گیری از داوران ملی و باتجربه و انتشار کتاب جشنواره اثبات کردیم صیانت از آرای داوران و جایگاه برگزیدگان اولویت اصلی ماست.

احمدی، افزایش انگیزه، تجلیل از فرهیختگان عرصه اطلاع‌رسانی، رشد ظرفیت‌های خبری و ارتقا مطالبه گری را از اهداف اصلی این جشنواره عنوان کرد و ضمن قدردانی از سازمان بسیج رسانه مازندران که چهار سال متوالی این جشنواره را برگزار کرد از نهاد‌های متولی خواست تا در برگزاری جشنواره‌های رسانه‌ای اهتمام بیشتری داشته باشند.

دبیر چهارمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر مازندران از انتشار کتاب جشنواره با دریافت شابک و فیپا در ۱۸۵ صفحه رنگی توسط انتشارات «هاوژین» خبر داد و گفت: با وجود محدودیت‌های اعتباری، کتاب جشنواره به همت سازمان بسیج رسانه مازندران منتشر شده است.

احمدی با اشاره به اینکه کتاب جشنواره ابوذر سندی ماندگار در عرصه رسانه مازندران خواهد بود، عنوان کرد: آثار برگزیده را بصورت کتابی تقدیم می‌کنیم تا چراغ راه آیندگان باشد و خبرنگاران با مطالعه آن، با کم و کیف آثار و داوری‌ها آشنا شوند.

وی اضافه کرد: در این کتاب علاوه بر انتشار آثار برگزیده، بیانیه هیئت داوران و نظر نهایی داوران بخش‌های مختلف جشنواره به‌صورت مجزا آمده است.

احمدی با اشاره به این نکته که تشخیص نادرست قالب‌های نوشتاری و ارسال اشتباه آثار کار را برای دبیرخانه جشنواره ابوذر بسیار سخت کرد و این معضل به کرّات مشاهده شد، گفت: ضعف در تشخیص برای خبرنگاری که در جشنواره رسانه‌ای شرکت می‌کند، زیبنده نیست.

این مسئول افزود: انتظار داریم که خبرنگاران استان با فراگیری دقیق قالب‌های خبری و ارسال صحیح آثار، دست‌اندرکاران امر را یاری رسانند. در این راستا از متولیان رسانه در استان هم این انتظار می‌رود با برگزاری کارگاه‌های آموزشی نقیصه فوق را برطرف کنند.

دبیر چهارمین جشنواره رسانه‌ای «ابوذر» با اشاره به حذف قالب خبر در این دوره از سوی دست‌اندرکاران ملی جشنواره ابوذر، آن را ناشی از ضعف عمده آثار رسیده در سال‌های گذشته دانست و تصریح کرد: این اقدام نگرانی‌های موجود در این بخش را افزون‌تر کرد.

این مسئول از متولیان جشنواره ابوذر در سازمان بسیج رسانه کشور خواست با ارتقاء سواد رسانه‌ای خبرنگاران، در سال آینده این بخش به ترکیب قالب‌های جشنواره برگردد و خبرنگاران هم با تولیدات اثرگذار در حوزه خبر نشان دهند که حفظ رکن اصلی روزنامه‌نگاری برای‌شان مهم و حیاتی است.

احمدی عدم اطلاع‌رسانی درست، فقدان شفافیت و پاسخ ندادن به پرسش‌های اهالی خبر را یکی از مشکلات جشنواره‌های رسانه‌ای دانست و اظهار داشت: انتشار و توزیع کتاب در اختتامیه جشنواره‌ها، ضمن جلب اعتماد شرکت‌کنندگان، پاسخگوی شبهات احتمالی خواهد بود.

به گفته دبیر چهارمین جشنواره رسانه‌ای «ابوذر» مازندران، جشنواره‌های مطبوعاتی را محلی برای عرضه تولیدات خبری عنوان کرد که توسعه کیفی رسانه‌ها را به دنبال دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها