معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش:

زبان هنر می‌تواند اقتدار ارتش در مقابل دشمنان را به تصویر بکشید

امیر سرتیپ دوم تقی‌خانی گفت: با زبان هنر می‌توان اقتدار ارتش در مقابل دشمنان و محبوبیت آن در بین مردم را به تصویر کشید.
کد خبر: ۵۷۴۵۰۸
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۳ - 20February 2023

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، امیر سرتیپ دوم ستاد «شاهین تقی‌خانی» معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش در آیین اختتامیه پنجمین جشنواره سرود ستاد ارتش که با عنوان «نوای حماسه» در تالار همایش‌های مصباح این ستاد برگزار شد، با تقدیر از تلاش‌ها و اقدامات اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش در حوزه سرود، اظهار داشت: ما افتخار می‌کنیم که ارتش در چندین سال گذشته به ویژه در ایام شیوع کرونا نه‌تنها هیچ‌یک از فعالیت‌های هنری خود اعم از تئاتر و سرود را تعطیل نکرد، بلکه با حمایت‌های فرمانده کل ارتش، فرماندهان نیروها و یکان‌ها و تلاش روحانیان و فعالان امور تبلیغی در عقیدتی سیاسی‌ها و با اتخاذ شیوه‌های نوین به فعالیت‌های خود همچون گذشته ادامه داد.

وی در ادامه تصریح کرد: ما همچنین مفتخریم که مجموعه ارتش در فعالیت‌های چند سال گذشته و در بسیاری از حوزه‌ها الگو بوده است.

سرتیپ دوم تقی‌خانی افزود: بیانات حکیمانه و انسجام آفرین فرماندهی کل قوا در نوزدهم بهمن‌ماه مبنی بر انقلابی ماندن ارتش، تعهد ارتش و عزت و محبوبیت و مردمی بودن ارتش، بیاناتی شوق‌انگیز، امیدآفرین و البته مسئولیت‌آفرین است و لازم است با استفاده از زبان هنر جلوه‌ها و مصادیق احصا و بیش از گذشته منتشر شود.

معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش در ادامه با تأکید بر اینکه در مقوله سرود باید به محتوا و قالب بصورت همزمان توجه کرد، گفت: ما باید بتوانیم با توجّه بیشتر به خانواده کارکنان، از ظرفیت‌های هنری کارکنان پایور و وظیفه هنرمند و خانواده‌های صبور آن عزیزان در جهت تقویت روحیه رزم مجموعه‌ی بزرگ ارتش استفاده کنیم که این بخشی از تکلیف درون سازمانی ماست. وظیفه دیگر نیز انتقال همین مفاهیم و توانمندی‌ها با زبان هنر به مردم عزیز کشورمان است.

امیر تقی‌خانی ادامه داد: در محتوای سرودها باید به مفاهیم و موضوعات ارزشمندی همچون دفاع مقدس، شهدای عزیز، عملیات‌های گوناگون، دستاوردهای ارزشمند و عزت‌آفرین و افتخارآفرینی‌های متعدد ارتش در گذشته و حال توجه کرد.

وی همچنین ضمن اشاره به آیه ۲۹ سوره مبارکه فتح «محمد رسول الله والذین معه اشداء علی الکفار رحماء بینهم» خاطرنشان کرد: با زبان هنر، می‌توان اقتدار ارتش در مقابل دشمنان و محبوبیت آن در بین مردم عزیز کشورمان را به تصویر بکشیم.

امیر تقی‌خانی در ادامه افزود: اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش بحمدالله رشد خوبی را در کمیت و کیفیت حوزه سرود داشته است که شایسته تشکر و قدردانی است و اینجانب از زحمات همه دست‌اندرکاران از ریاست اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش و معاون فرهنگی و روابط عمومی آن اداره و البته از حمایت‌های بی‌دریغ سامانه دلسوز فرماندهی که بستر مناسبی برای شکل‌گیری اینگونه جشنواره‌ها فراهم کرده‌اند، صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنم.

حجت‌الاسلام احمد دهدار، رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش نیز در سخنانی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: یکی از اولین موضوعاتی که ما را به یاد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی می‌اندازد پخش همین سرودهای خاطره انگیز اواخر دهه پنجاه و اوایل دهه ۶۰ است. در عصر حاضر نیز سرودهای شاخصی همچون سرود «سلام فرمانده» تاثیرگذاری بسزایی در جامعه و حتی در دیگر کشورها داشته است.

وی افزود: مقام معظم رهبری در یک نگاه حکیمانه از سرود به ویژه سرودی که در خدمت ارزش‌های دینی و انقلابی باشد با عنوان «هوای تازه» که در جان آدمی نفوذ می‌کند، تعبیر می‌فرمایند و دلیل این راهنمایی حکیمانه معظم‌له به علت موج تحولی است که به واسطه سرود در جامعه رواج پیدا می‌کند.

در پایان این مراسم که با حضور امیر سرتیپ «محمد محمودی» معاون اجرایی ارتش، امیر سرتیپ دوم محمدرضا فولادی، رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش، امیر سرتیپ دوم سیدمحمدرضا حسینی، فرمانده دژبان کل ارتش، امیر سرتیپ دوم صفوی، فرمانده گروه مخابرات ارتش و روسای عقیدتی سیاسی یکان های تابعه ستاد آجا برگزار شد، ضمن قرائت بیانیه هیأت داوران پنجمین جشنواره سرود ستاد ارتش از برگزیدگان این جشنواره تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار