یکی از اساتید قرآنی در گفت‌وگو با دفاع‎پرس:

مسابقات قرآن محل وحدت شیعه و سنی است

میرموسایی با بیان اینکه مسابقات بین‌المللی قرآن وحدت‌آفرین است، گفت: جریان این مسابقات نشان می‌دهد که تفاوتی بین شیعه و سنی در آن وجود ندارد.
کد خبر: ۵۷۴۵۱۲
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۰ - 21February 2023

«سیدرضا میرموسایی» از اساتید قرآنی کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، ایجاد وحدت ملی در جریان مسابقات بین المللی قرآن کریم در ایران را هدفی ارزنده ارزیابی کرد، اظهار داشت: مهمانانی که از کشورهای دیگر برای شرکت در مسابقات به ایران می‌آیند، خود مُبلغانی برای ایران و نظام جمهوری اسلامی هستند و نحوه برخورد ما ایرانی‌ها جدای از روند مسابقات قرآن، برخوردی بی‌نظیر است و کسانی که به‌عنوان توریست به ایران سفر کرده‌اند از تکریم و احترامی که ایرانی‌ها نسبت به مهمانانشان دارند اظهار رضایت کرده‌اند؛ این وحدت و همدلی همیشه مدنظر بوده و در آینده هم مورد تاکید خواهد بود.

وی تاکید کرد: در جریان مسابقات هم میزبان عزیزان مسلمان و قرآنی کشورهای دیگر هستیم و جریان مسابقات نشان می‌دهد که تفاوتی بین سنی و شیعه نداریم.

این استاد قرآنی کشورمان تصریح کرد: این رویداد عظیم بین‌المللی، نظام جمهوری اسلامی ایران را بیش از پیش به جهانیان معرفی می‌کند و هر سال حقانیت شیعیان برای تمام مسلمین جهان مشخص می‌شود.

میرموسایی بر اطلاع‌رسانی و تبلیغات چنین مسابقاتی به‌ویژه در میان جوانان و اقشار مختلف مردم به ویژه دانشگاهیان تاکید کرد.

وی در ادامه با انتقاد شدید از هتک حرمت قرآن مجید توسط دشمنان اسلام، گفت: کلام الهی یعنی قرآن کریم هیچگاه از جایگاه خود نزول نمی‌کند بلکه چنین اهانت‌ها وسخنان گزافه‌ای که ناشی از وهم دشمنان است، موجب عزتمندی روزافزون کلام‌الله خواهد شد.

این استاد قرآنی کشورمان بر موضع‌گیری تمام قاریان و افراد فرهیخته جهان اسلام نسبت به چنین توهین‌هایی تاکید کرد.

گفتنی است، سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران از تاریخ ۲۹ بهمن ماه با حضور قاریان و حافظان برتر بین‌المللی در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی اغاز شده و تا سوم اسفند ماه ادامه دارد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار