مدیرعامل مؤسسه انتشارات حوزه‌های علمیه خبر داد؛

جمع آوری بیش از ۴۰ هزار سند در کتاب «فرهنگ نامه کتاب شهدای روحانی کشور»

حجت الاسلام «مولایی» گفت: بیش از ۴۰ هزار سند مربوط به شهدای والامقام در کتاب فرهنگ نامه شهدای روحانی کشور جمع آوری شده است.
کد خبر: ۵۷۴۵۶۸
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۸ - 21February 2023

جمع آوری بیش از ۴۰ هزار سند در کتاب «فرهنگ نامه کتاب شهدای روحانی کشور»به گزارش دفاع‌پرس از قم، حجت‌الاسلام «حسن مولایی» مدیرعامل انتشارات حوزه‌های علمیه طی سخنانی در آیین رونمایی از کتاب فرهنگ نامه شهدای روحانی اظهار داشت: یکی از زیبایی‌های کتاب این است که با رویکردی تقریبی نوشته شده و روحانیون شیعه و سنی و همچنین چهار شهید طلبه خواهر نیز در این کتاب آورده شده است.

وی با اشاره به اینکه کتاب از سه بخش عمده تشکیل شده، تصریح کرد: بخش اول در محضر شهدا است که شهدا از نظر شخصیتی توصیف شده‌اند، در بخش دوم نیز نموداری اختصاری از شهدا تهیه شده و در بخش سوم نیز آمار و اسناد شهدا و فرایند تدوین کتاب بیان شده است.

مدیرعامل مؤسسه انتشارات حوزه‌های علمیه با بیان اینکه نمودار سنی، علمی، شهر‌ها و... از جمله نکات ویژه این کتاب است، اضافه کرد: این کتاب به عنوان نماد پیشتازی و پرچم‌داری روحانیت در عرصه ایثار و شهادت است یعنی اگر روحانیت مردم را به جهاد دعوت کرده خود نیز پیشتاز بوده است.

وی یادآور شد: در این شرایط که تکلیف به جهاد تبیین داریم تقاضا داریم کتاب فرهنگ‌نامه شهدای روحانیت که سند پرافتخار از پیشتازی شهدای روحانیت در عرصه جهاد است تبیین شود تا همه بدانند روحانیت چقدر بذل جهد کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار