معاون دبیرکل جمعیت عمل اسلامی بحرین:

رسانه های ایران تنها حامی انقلاب بحرین هستند

معاون دبیرکل جمعیت عمل اسلامی بحرین از رسانه ها و خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران مانند خبرگزاری اهل بیت(ع) به عنوان تنها حامی مردم مظلوم بحرین و انقلاب آنها یاد کرد.
کد خبر: ۵۷۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۹ - 09November 2015

رسانه های ایران تنها حامی انقلاب بحرین هستند

به گزارش گروه حماسه و پایداری خبرگزاری دفاع مقدس، شیخ عبدالله صالح عصر دوشنبه در نشست تخصصی «بحرین، زندانی به وسعت یک کشور» گفت: رسانه های ایران از جمله ایرنا بنا به تکلیف شرعی و انسان دوستانه خود همواره از انقلاب بحرین و مردم مظلوم این کشور حمایت کرده اند.
وی با تجلیل از مواضع رهبر معظم انقلاب در حمایت از مردم بحرین گفت: حضرت آیت الله خامنه ای همواره حامی و پشتیبان ما بوده اند ولی رسانه های کشورهای دیگر منطقه به دلیل فشارهای آل سعود نمی توانند به نفع مردم بحرین موضع گیری کنند.
شیخ عبدالله صالح از رسانه ها و خبرگزاری های کشورهای منطقه خواست تا حداقل اخبار مظلومیت مردم بحرین را به گوش جهانیان برسانند.

* ارادت مردم بحرین به ائمه(ع)


وی با اشاره به وضعیت کنونی انقلاب بحرین گفت: مردم ما از ابتدا ولایتمدار و حامی اهل بیت(ع) بوده اند و فداکاری های مردم بحرین دلیلی بر این موضوع است و از زمان اموی تمام حاکمان ظالم تلاش کردند تا محبت اهل بیت(ع) را در دل های مردم بحرین بیرون کنند ولی نتوانستند.


این انقلابی بحرین وجود مرقدهای برخی از صحابه رسول خدا(ص) و نوادگان ائمه معصومین(ع) و علمای شیعه را یکی دیگر از دلایل ارادت مردم این کشور به اهل بیت(ع) دانست و گفت: از قرن ها پیش پرتقالی ها و به دنبال آنان انگلیسی ها همواره تلاش می کردند تا سیاست های خود را به بحرین دیکته کنند ولی ما در مقابل آنان ایستادیم.


معاون دبیرکل جمعیت عمل اسلامی بحرین افزود: از ظهور آل خلیفه در بحرین بیش از 110 سال است که مردم با آنان مبارزه می کنند و انگلیس طی 40 سال نتوانست کاری کند تا این که طی قراردادهایی در سال های 1820 و 1860 انگلیس توانست به این منطقه تسلط پیدا کند.


عبدالله صالح سال 1971 را زمان خروج انگلیس از بحرین عنوان کرد و گفت: از همان زمان برای استقلال و حقوق طبیعی خودمان جنگیدیم و هر 10 سال یک بار انقلاب هایی در بحرین شکل گرفت ولی برخی عوامل داخلی و خارجی مانع پیروزی ما می شد.


وی افزود: در سال 1972 پارلمانی بر اساس قانون اساسی توافقی تصویب شد و در سال 1973 این پارلمان تشکیل شد ولی آل خلیفه این پارلمان را منحل کرد و تاکنون بعد از 33 سال نتوانستیم آن را احیا کنیم.


این کارشناس سیاسی گفت: انقلاب بحرین از 14 فوریه 2011 آغاز شد و تمام جوانان شیعه و سنی در اعتراض به حکومت به خیابان ها آمدند و تنها شعار این انقلاب تحقق عدالت اجتماعی و سیاسی بود.
وی افزود: 300 هزار نفر از جمعیت 500 هزار نفری مردم به حکومت آل خلیفه اعتراض کردند و اگر دخالت عربستان در سال 2011 نبود این انقلاب پیروز شده بود.

* جنایت های آل خلیفه در پنج مرحله


این فعال سیاسی در ادامه به پنج مرحله از تجاوزهای عربستان اشاره کرد و گفت: حمله های آل سعود به جزیره ستره، میدان آزادی، بیمارستان سلمانیه و یک مرکز آموزشی و همچنین تخریب 38 مسجد در چند سال اخیر منجر به شهادت بسیاری از جوانان بحرینی شده است.


وی افزود: پس از این جنایات مردم بحرین برای انتقام از آل سعود و آل خلیفه به تظاهرات پرداختند و حکومت آل خلیفه بیش از 16 هزار کارمند را به دلیل اعتراض از کار برکنار کرد.


عبدالله صالح بازداشت شدن 15 رهبر شیعی، به زندان افتادن چهار هزار و 500 بحرینی و اخراج 500 خانواده از این کشور را از دیگر جنایات آل خلیفه دانست و گفت: پنج سال از انقلاب مردم بحرین می گذرد ولی ذره ای از مقاومت مردم کم نشده است و معتقدم تمام آنچه در ابتدای انقلاب رخ داد، همچنان پربرجاست.

* کمیته دفاع از آیت الله نمر تشکیل می شود


معاون دبیرکل جمعیت عمل اسلامی بحرین با اشاره به سوابق مبارزاتی آیت الله نمر گفت: پنجشنبه آینده کمیته ای برای دفاع از شیخ نمر باقر النمر تشکیل می شود که فعالیت های این کمیته در کشورهای استرالیا، آمریکا، نیوزلند، انگلیس و برخی کشورهای اروپایی شکل می گیرد.


وی افزود: دلیل اصلی بازداشت آیت الله شیخ نمر صدور یک بیانیه 26 نکته ای در اعتراض به آل سعود بود و یکی دیگر از دلایل بازداشت این اندیشمند درخواست وی از دولت سعودی برای خروج نیروهای نظامی سعودی از بحرین است.


این فعال سیاسی از تهیه یک متن مستند درباره حکم اعدام شیخ نمر توسط جمعیت عمل اسلامی به زبان عربی خبر داد که این متن در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات غرفه خبرگزاری اهل بیت(ع) ارائه می شود.


وی از داعش به عنوان وسیله ای در دست استکبار جهانی یاد کرد و گفت: آمریکا و متحدانش همواره از جنایات داعش حمایت کرده و نمی توان داعش را از آمریکا جدا دانست و همانگونه که می دانیم غرب همواره حامی تروریست در منطقه و جهان است.

* اشتراک در اهداف انقلاب بحرین و ایران


شیخ عبدالله صالح گفت: از سال 1963 بیداری اسلامی توسط امام خمینی(ره) آغاز شد و سال 1976 در کشور ایران نتیجه داد و از آن زمان تاکنون کشورهای عربی و اسلامی در تحقق این شعار تلاش های فراوانی کرده اند ولی هنوز موفق نشده اند.


وی با اشاره به مبارزات مردم بحرین تاکید کرد: اهداف انقلاب بحرین با جمهوری اسلامی ایران مشترک است و ما برای آزادی، کرامت و استقلال رای مبارزه می کنیم.

* نقض حقوق بشر در بحرین


راشد الراشد یکی از رهبران انقلاب یمن در این نشست گفت: حقوق بشر در بحرین بیداد می کند به طوری که بسیاری از زنان در زندان هستند و تعدادی از کودکان 10 تا 15 سال نیز در زندان ها به سر می برند و نکته جالب این است که برای 2 نفر از این کودکان حکم 10 سال زندان صادر شده است.


وی افزود: انقلاب مردم بحرین در پنج سال گذشته با مقاومت همراه بوده و ائتلاف عربی ذره ای از مقاومت مردم این کشور نکاسته است.


الراشد همچنین گفت: 9 کشور در حال قلع و قمع کردن مردم بحرین هستند ولی ذره ای در روحیه انقلابیون تاثیرگذار نبوده و اخیرا نیز انگلیس یک پایگاه نظامی در بحرین ایجاد کرده است.


نشست تخصصی «بحرین، زندانی به وسعت یک کشور» به همت خبرگزاری اهل بیت(ع) در طبقه فوقانی شبستان مصلای امام خمینی(ره) با حضور اصحاب رسانه و خانواده سردار شهید سامرا حمید تقوی فر برگزار شد.


بیست ویکمین نمایشگاه مطبوعات که از شنبه آغاز به کار کرده تا جمعه 22 آبان در مصلای امام خمینی(ره) با حضور اصحاب رسانه، خبرگزاری ها و مطبوعات ادامه دارد.

منبع: ایرنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار