قائم‌مقام دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید رجایی:

نگاه به خانواده شهدا ما را به یاد خدا می‌اندازد

حجت‌الاسلام فضلعلی گفت: خانواده شهدا امروز هم ایستادگی می‌کنند و در مقابل برخی ناملایمات جامعه صبورند. چهره خانواده شهدا ما را به یاد خدا می‌اندازد. امروز شهید نیست، اما وصیتنامه، سیره و زندگینامه‌شان ما را یاد خدا می‌اندازد.
کد خبر: ۵۷۴۸۷۲
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶ - 22February 2023

نگاه به خانواده شهدا ما را به یاد خدا می‌اندازدبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «نبی‌الله فضلعلی» قائم مقام دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید رجایی در همایش اسوه‌های صبر و مقاومت تجلیل مادران، همسران و خواهران شهدا به مناسبت اعیاد شعبانیه امروز (چهارشنبه) در این دانشگاه برگزار شد، خطاب به خانواده شهدا اظهار داشت: ما امروز سر سفره شهدا و عزیزان شما نشستیم و جایگاهی که داریم به پاس شهادتیست که عزیزان شما به وجود آوردند.

قائم مقام دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید رجایی افزود: شما به دنبال سهم خواهی از انقلاب نبودید و همواره خود را مدیون انقلاب دانستید، باید پای صحبت‌های شما از شهدایتان بنشینیم چرا که در همین ماه‌های عزیز برات شهادت خود را گرفتند. شهدا راه شهادت را پیدا کردند و از این اعیاد کمک گرفتند تا به آرزوی خود رسیدند، تعدادی هم جانباز شدند و امروز با سختی‌های جانبازی خود و خانواده‌شان دست و پنجه نرم می‌کنند.

حجت الاسلام فضلعلی تصریح کرد: هر زمان نام شهید می‌آید یاد سیدالشهدا (ع) می‌افتیم، نام صبر و مقاومت می‌آید یاد حضرت زینب (س) می‌افتیم. شهدا و خانواده آنان راه سیدالشهدا (ع) و حضرت زینب (س) را پیمودند.

وی با اشاره به ایستادگی خانواده شهدا در برهه‌های مختلف گفت: امروز هم ایستادگی می‌کنید و در مقابل برخی ناملایمات جامعه صبوری می‌کنید. چهره خانواده شهدا ما را به یاد خدا می‌اندازد، امروز شهید نیست، اما وصیتنامه، سیره و زندگینامه‌شان ما را یاد خدا می‌اندازد. در طول انقلاب  اسلامی کسانی پیدا شدند که کاری برای انقلاب نکردند، اما سهم‌خواه انقلاب بودند، اما پای حرف خانواده شهید که می‌نشینیم می‌گویند کاری برای انقلاب نکرده‌ایم. بعد از این هم کار شما تمام نمی‌شود بلکه با زبان و گفتار باید الگو همه باشید.

جنس شناخت مادران عرفانی است

«مهدی چم‌پور» رئیس دانشگاه شهید رجایی هم در این مراسم، جایگاه شناختی مادران و نتیجه آن در دفاع از سرزمین را بررسی کرد.

وی با بررسی این شناخت از بُعدی دیگر افزود: شناخت مادران از شناخت عرفان نشات گرفته است. شناختی که مادران به آن می‌رسند در دانشگاه قابل تحصیل نیست و اتفاقا از معتبرترین نوع شناخت است که دریافت حقایق عالم بدون واسطه را فراهم می‌کند.

چم‌پور تصریح کرد: سرزمین دارای مفاهیمی بالاتر از زمین و خاک است و مفاهیم ارزشی را شامل می‌شود تا جایی که سرباز حاضر می‌شود سرش را ببازد و جانش را هدیه کند.

* صد‌ها فیلم ساخته شده، اما شهید را انگونه که باید روایت نکرده است

مجید اسماعیلی تهیه کننده و کارگردان سینما در این همایش گفت: یکی از بزرگترین مسائل امروز کشور مسئله ایمان به غیب و اعتقاد به این موضوع است که اگر نداشته باشیم جامعه دچار مشکل می‌شود. مهمترین مصداق ان ایمان به وجود امام زمان (عج) است. ترسیم ایمان به غیب در سینمای ما بسیار کم است در حالی که در سینمای غرب جدی به آن پرداخته می‌شود و غرب تلاش می‌کند تا جهان غیبی را روایت کند که خود آن را ساخته. عده‌ای نیز همت می‌کنند تا ایمان به غیب را از بین ببرند و همه چیز را همین دنیا بدانند.

وی به اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: صد‌ها فیلم ساخته شده، اما هیچ کدام نتوانسته است شهید را آنطور که باید به تصویر بکشد، شهدایی که زنده هستند و آیه قرآن صریحا به آن اشاره کرده است. یعنی اینجا حضور دارند و هدایت می‌کنند.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار