وزیر امور خارجه ایران در بغداد:

آمریکایی‌ها همچنان مواضع متناقضی دارند

امیرعبداللهیان گفت: امیدواریم که مذاکراتی که در وین آغاز شد، نتیجه‌بخش باشد و به پایان برسد؛ اما مقامات آمریکایی مواضع متناقضی را اتخاذ کرده‌اند.
کد خبر: ۵۷۴۹۰۶
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳ - 22February 2023

آمریکایی‌ها همچنان مواضع متناقضی دارندبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران پس از دیدار با همتای عراقی‌اش در بغداد در یک کنفرانس خبری شرکت کرد و به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت.

امیرعبداللهیان در این کنفرانس خبری اظهار داشت: ملت‌های ایران و عراق فصل مشترک‌های متعددی دارند و ما یک ملت واحد در دو منطقه جغرافیایی مستقل هستیم.

وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد: ایران همواره به حاکمیت ملی عراق احترام گذاشته و از تقویت ثبات و امنیت این کشور حمایت می‌کند.

وی افزود: معتقدیم دولت عراق عزم خود را جزم کرده که این کشور به جایگاهی برای تهدید دیگر کشور‌ها از جمله ایران تبدیل نشود.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: با طرف عراقی توافق کردیم که موضوع تحقیقات درباره ترور سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با سرعت بیشتری انجام شده و این پرونده زودتر تعیین تکلیف شود.

وی تصریح کرد: از راهکار‌های دیپلماتیک و گفتگو محور در تعیین سرنوشت مذاکرات استقبال می‌کنیم و خواهان رسیدن به توافقی قوی و دائمی هستیم.

وزیر امور خارجه ایران افزود: از مسئولان عراقی به دلیل توسعه دایره گفتگو‌های منطقه‌ای و تقویت آن قدردانی می‌کنیم.

وی افزود: بغداد تصمیمات مهمی را در راستای منع استفاده از اراضی عراق از سوی تروریست‌ها، اتخاذ کرده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: ما به تلاش‌های خود برای توسعه روابط با عراق ادامه خواهیم داد؛ نهایی کردن سند همکاری‌های جامع و بلندمدت تهران-بغداد در دستور کار ما قرار دارد.

امیرعبداللهیان افزود: با هدف مقابله با تروریست‌های مستقر در اقلیم کردستان کمیته‌ای امنیتی در ایران و عراق برگزار کرده ایم.

وی افزود: امیدوار هستیم که مذاکراتی که در وین آغاز شد به نتیجه رسیده و به پایان برسد، اما مقامات آمریکایی مواضع متناقضی را اتخاذ کرده‌اند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار