دبیر اجرایی جشنواره ملی فانوس در استان خراسان رضوی خبر داد؛

انتشار فراخوان هفتمین دوره جشنواره ملی «فانوس»

«رحمانیان» گفت: علاقه‌مندان به شرکت در هفتمین دوره جشنواره ملی فانوس می‌توانند آثار خود را تا ۱۰ تیر سال ۱۴۰۲ به دبیرخانه استانی جشنواره ملی فانوس ارسال کنند.
کد خبر: ۵۷۴۹۰۷
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱ - 22February 2023

«سید جواد رحمانیان» دبیر اجرایی جشنواره ملی فانوس در استان خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در مشهد با اشاره به انتشار فراخوان این دوره از جشنواره در استان خراسان رضوی، اظهار داشت: جشنواره فانوس در بخش‌های هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، فیلم و سریال، موسیقی و سرود، تولیدات رادیویی، بخش ویژه دانش‌آموزی و بخش آزاد برگزار می‌شود.

وی گفت: فراخوان هفتمین دوره جشنواره ملی فانوس، در بخش هنرهای نمایشی در رشته‌های تئاتر صحنه‌ای، تئاتر خیابانی، متن نمایش‌نامه و در بخش هنرهای تجسمی در رشته‌های عکس، نقاشی، طراحی پوستر و بیلبورد اعلام شده است.

مدیر هنری و سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی افزود: این جشنواره در بخش فیلم و سریال در رشته‌های فیلم داستانی کوتاه، انیمیشن (پویانمایی)، مستند کوتاه و نماهنگ و در بخش موسیقی و سرود در رشته‌های موسیقی با کلام و بی‌کلام و سرود برگزار می‌شود.

رحمانیان تصریح کرد: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در بخش رادیویی در رشته‌های نمایش رادیویی و پادکست و در بخش ویژه دانش‌آموزی در رشته‌های تئاتر صحنه‌ای، سرود دانش‌آموزی، نقاشی و فیلم کوتاه ۱۸۰ ثانیه‌ای را به دبیرخانه جشنواره فانوس در استان خراسان رضوی ارسال کنند.

دبیر اجرایی جشنواره ملی فانوس در استان خراسان رضوی با بیان اینکه آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره ۱۰ تیر سال‌ ۱۴۰۲ است، گفت: موضوع تمامی آثار بایستی مرتبط با حوزه دفاع مقدس و مقاومت از جمله نقش ولایت و رهبری در پیشبرد دفاع مقدس و آرمان‌ها و تداوم آن، نقش مردم در دفاع مقدس، نقش زنان، نوجوانان و جوانان در دفاع مقدس، شهدا و ایثارگران دفاع مقدس (جانبازان و رزمندگان و خانواده‌های معظم این عزیزان در دوران دفاع مقدس)، رسالت تداوم آرمان‌های دفاع مقدس (سنگر جهاد تبیین، فرهنگ، علم و هنر، جبهه ترکیبی استکبار جهانی، مدافعان حرم و شهدای امنیت)، سبک زندگی رزمندگان و شهدا ( از شهید بودن تا شهید شدن) و سفرهای راهیان نور و نسل امروز (تأثیر بازدید از مناطق و یادمان‌های دفاع مقدس بر زائرین راهیان نور به ویژه نسل جوان) باشد.

رحمانیان با بیان این که تاریخ برگزاری مرحله استانی این جشنوار در مشهد پس از بررسی آثار به اطلاع شرکت‌کنندگان خواهد رسید، ابراز داشت: مرحله ملی جشنواره در نیمه اول مهر سال ۱۴۰۲ در استان آذربایجان شرقی برگزار می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه آثار برگزیده از سوی دبیرخانه جشنواره در استان خراسان رضوی جهت شرکت در جشنواره ملی ارسال می‌شوند، تصریح کرد: علاقه‌مندان می‌توانند جهت شرکت در این جشنواره آثار خود را به دبیرخانه استانی جشنواره در پیام‌رسان‌های داخلی سروش و ایتا به نشانی fanoosrazavi7  ارسال کنند.

مدیر هنری و سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در پایان گفت: همچنین علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌‌توانند به دبیرخانه استانی جشنواره به آدرس مشهد مقدس ـ انتهای خیابان شهید دکتر بهشتی ـ بلوار برادران شهید خلیلی ـ جنب فروشگاه شهرداری ـ مرکز فرهنگی دفاع مقدس مراجعه کنند.

بر اساس این گزارش، علاقمندان و هنرمندان می‌توانند جهت اطلاع از آخرین اخبار جشنواره ملی فانوس به کانال اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در سروش به نشانی hefzasar_khr مراجعه و همچنین از طریق نرم‌افزار خبرگزاری دفاع مقدس خراسان رضوی پیگیری کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار