مدیر هنری اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

تولید آثار هنری در حوزه دفاع مقدس؛ نیازمند پشتیبانی متولیان فرهنگی است

«رحمانیان» گفت: اگر متولیان فرهنگی که بودجه‌های کلان در اختیار دارند برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس، به درستی بر روی منابع برنامه‌ریزی کنند و آن‌ها را به خوبی هدایت و در این مسیر سرمایه‌گذاری و هزینه کنند قطعا شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.
کد خبر: ۵۷۶۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۹ - 02March 2023

«سید جواد رحمانیان» مدیر هنری و سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در مشهد با اشاره به اهمیت دفاع مقدس و ضرورت پرداختن به آن اظهارداشت: هر لحظه از هشت سال دفاع مقدس با ارزش است این حماسه به‌واسطه طول زمانی که داشته، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، موضوعاتی در این دفاع هشت ساله است که هنوز تبدیل به یک اثر هنری فاخر و خوب در قالب فیلم، رمان و تئاتر نشده است.

وی در پاسخ به اینکه ابزار هنر، چقدر توانسته در معرفی ارزش‌ها و دستاوردهای دفاع مقدس تأثیرگذار باشد، خاطرنشان کرد: تلاش‌هایی که در این زمینه صورت گرفته کم است و آن طور که باید و شاید به معرفی و شناساندن این مقطع نورانی از انقلاب اسلامی پرداخته نشده است.

رحمانیان تصریح کرد: بعد از گذشت ۴۴ سال از آغاز جنگ تحمیلی می‌گذرد و دفاع مقدس مردم ایران اسلامی در برابر این تهاجم همه جانبه این ظرفیت و پتانسیل را دارد که بتوان با بهره‌گیری از معارف و ارزش‌های آن دست به تولید آثار بدیع و فاخر زد و در این حوزه بهتر فعالیت کرد.

مدیر هنری و سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با تأکید بر لزوم سرمایه‌گذاری در حوزه تولید آثار هنری با موضوع دفاع مقدس برای رسیدن به یک هنر بومی و ملی بیان داشت: در این زمینه اقداماتی صورت گرفته، اما کافی نیست لذا اگر متولیان فرهنگی که بودجه‌های کلان در اختیار دارند برای ترویج و احیا فرهنگ دفاع مقدس و دستاوردهای آن، به درستی بر روی این منابع برنامه‌ریزی کنند و آن‌ها را به خوبی هدایت و در این مسیر سرمایه‌گذاری و هزینه کنند قطعا شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.

وی تأکید کرد: هشت سال دفاع مقدس یکی از اتفاقات مهم در سطح ملی بود که تأثیرات زیادی بر روی جامعه و مردم کشورمان داشته و این روند هنوز هم دارد که می‌تواند دستاوردهایی را حتی در عرصه بین‌الملل هم برای نظام مقدس جمهوری اسلامی به همراه داشته باشد.

رحمانیان گفت: تولیدات هنری در حوزه دفاع مقدس که نیاز امروز نسل نوجوان و جوان ایران اسلامی است باید بیانگر مبانی و ارزش‌های این حماسه جاوید و تبیین‌کننده جلوه‌های ایثار و مقاومت مردم باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار