سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن برگزیدگان خود را شناخت

سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن برگزیدگان خود را شناخت اختتامیه سی و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن که با حضور آیت الله رئیسی برگزار شد، برگزیدگان خود را شناخت.
کد خبر: ۵۷۵۰۰۶
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۳ - 22February 2023

سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن برگزیدگان خود را شناختبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، اختتامیه سی و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن با حضور آیت الله رئیسی رئیس جمهور، اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از متسابقین داخلی و خارجی در سالن اجلاس برگزار شد.

در این مراسم، عباس سلیمی رئیس هئیت داوران این دوره از مسابقات بیانیۀ هیئت داوران را قرائت کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است.

برگزاری باشکوه سی و نهمین دوره قرآن با همت اوقاف و امور خیریه همزمان با آغازین چهل و پنجمین سال پیروزی انقلاب اسلامی فرصت خوبی بود تا نخبگان و نمایندگان سراسر جهان ضمن حضور در ایران اسلامی، در مسابقاتی که تحت عنوان «یک کتاب و یک امت» برگزار شد، وحدت و همبستگی خود حول قرآن نشان دهد.

یک بار دیگر با صدای رسا به جهانیان اعلام دارند:

۱. قرآن کتابی جهانی و رسالت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله)، مأموریتی الهی برای هدایت تمام افراد بشر در سرتاسر جهان است. از این رو هیئت داوران سی و نهمین دوره مسابقات قرآنی و کلیه شرکت‌کنندگان، ضمن اعلام همدلی و همبستگی با امت اسلام و مسلمانان سراسر عالم، مراتب صلح و دوستی خود را با تمام ملت‌ها مورد تأکید قرار داده و ضمن محکومیت معدودی از عناصر گمراه در راستای اهانت به ساحت قرآن، کتاب آسمانی حدود ۲ میلیارد مسلمان جهان و یا اساعۀ ادب به پیشگاه مطهر پیامبر بزرگ جهانیان و پایان‌بخش رسالت پیامبران الهی حضرت ختمی مرتبت، همه جهانیان را به مطالعه دقیق و تأمل در عبارات حیات بخش قرآن فرا می‌خواند.

۲. هیئت داوران با آرزوی علو مرتبت و رفعت درجات بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام راحل عظیم‌الشأن و با آرزوی دوام سلامتی و تأییدات مقام معظم رهبری سکان‌دار انقلاب اسلامی، به روح مطهر شهدا درود فرستاده و ضمن تشکر از کلیه شرکت‌کنندگان و برگزیدگان، بر ضرورت تربیت فرزندان امت اسلام بر اساس تعالم انسان‌ساز قرآن تأکید می‌کند و امیدوار است از رهگذر توجه عمیق به رهنمود‌های قرآن، سبک زندگی اسلامی بر تمامی شئون جامعۀ اسلامی حاکم شود.

در انتهای این مراسم از برگزیدگان این دوره از مسابقات بین المللی قرآن تقدیر به عمل آمد. اسامی برگزیدگان به شرح ذیل است.

بخش بانوان

قرائت ترتیل

فهیمه اصغرزاده از ایران رتبه اول

لیلا عفاره از لبنان رتبه دوم

آمنه شیرزاد از افغانستان رتبه سوم

حفظ کل قرآن

امینه ابراهیم از غنا رتبه اول

هاجر مهرعلیان از ایران رتبه دوم

نسرین خالدی از الجزایر رتبه سوم

بخش آقایان

قرائت ترتیل

محمدجواد جاوری از ایران رتبه اول

محمدیار از قرقیزستان رتبه دوم

اسماعیل حمدان از لبنان رتبه سوم

قرائت تحقیق

امیرحسین رحمتی از ایران رتبه اول

سیدامیر هاشمی از افغانستان رتبه دوم

عبدالله فکری از اندونزی رتبه سوم

حفظ کل قرآن

سینا طباخی از ایران رتبه اول

عبدالعلیم عبدالرحیم از کنیا رتبه دوم

شیخ محمود حسن از بنگلادش رتبه سوم

شایان ذکر است طبق اعلام مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه جوائز نفرات اول هر رشته ۱۵۰ میلیون تومان؛ نفردوم ۱۲۰ میلیون تومان و سومین نفر برگزیده ۹۰ میلیون تومان تعیین شده است که به صورت پرداخت ریالی و ارز ملی صورت می‌گیرد.

انتهای‌پیام/ ۹۳۳

نظر شما
پربیننده ها