حمایت ویژه از کانون‌های مساجد مناطق حاشیه‌نشین آذربایجان‌شرقی

مدیر ستاد فهما آذربایجان شرقی گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد روستایی و مناطق آسیب‌دیده و حاشیه‌نشین شهرها در اولویت حمایت های ستادی هستند.
کد خبر: ۵۷۵۰۱۱
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۸ - 22February 2023

به گزارش دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، «مرتضی شفیعی» مدیر ستاد فهما آذربایجان‌شرقی، در دیدار با شهردار منطقه شش تبریز اظهار داشت: حمایت از برنامه‌های فرهنگی، هنری و قرآنی کانون‌های فرهنگی هنری فعال در حوزه استحفاظی منطقه شش تبریز که یکی از مناطق محروم و آسیب‌دیده شناخته می‌شود در اولویت کاری قرار دارد.

وی با تأکید بر این‌که کانون‌های فرهنگی هنری مساجد روستایی و مناطق آسیب‌دیده و حاشیه‌نشین شهرها در اولویت حمایت های ستادی هستند، گفت: تجهیز کانون‌های مساجد مناطق محروم و حاشیه نشین حوزه منطقه شش تبریز از ابتدای سال آینده پیگیری خواهد شد.

شفیعی با تأکید بر توجه و تحقق عدالت فرهنگی در مناطق مختلف استان یادآور شد: اغلب برنامه‌های استانی و کشوری ستاد فهما با در نظر گرفتن فرهنگ بومی و محلی هر منطقه، پیش بینی می شود که در این راستا توجه ویژه‌ای به روستاهای استان به ویژه روستاهای مرزی خواهد شد.

مدیر ستاد فهما آذربایجان شرقی خواستار مشارکت شهرداری تبریز در اجرای برنامه‌های فرهنگی با محوریت مساجد محلات مختلف شد و گفت: نهضت بازگشت به مساجد و مردمی‌سازی فعالیت های فرهنگی و هنری بدون همگرایی و هم‌افزایی تمامی نهادهای مسؤول در حوزه فرهنگ محقق نخواهد شد.

وی با تأکید بر توسعه برنامه‌های خلاقانه و فعالیت‌های مردمی با بهره مندی از نوجوانان و جوانان مسجدی گفت: خوشبختانه شهردار محترم منطقه شش تبریز که خود یکی از مدیران مسئول کانون‌های فرهنگی هنری است، اشراف خوبی نسبت به ماموریت‌ها و تکالیف این نهاد مردمی دارد، از این رو شاهد فصلی جدید در فعالیت های مسجدی این منطقه از شهر خواهیم بود.

همچنین «احمد انیسه»، شهردار منطقه شش تبریز در سخنانی با بیان این‌که آشنایی کامل با فعالیت‌ها و برنامه‌های ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان دارم، اظهار داشت: سال آینده در تمامی برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد واقع در حوزه استحفاظی منطقه شش تبریز مشارکت خواهیم کرد.

وی با اشاره به این‌که کانون‌های فرهنگی هنری یکی از مهم‌ترین نهادهای مردمی فعال برای جذب کودکان و نوجوانا به مساجد شناخته می شوند، گفت: کتابخانه‌ها و قرائتخانه‌های فعال در بطن مساجد یکی از برکات تأسیس کانون های فرهنگی هنری بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها