نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان:

چشم و هم‌چشمی‌ها باعث آسیب‌ به زندگی می‌شود

آیت‌الله «فلاحتی» با اشاره به آسیب‌های رفتارهای افراطی و مصرف‌گرایی بین برخی زن و شوهرها گفت: چشم و هم‌چشمی‌ها و به سرعت مدل عوض‌کردن‌ها باعث آسیب‌ به زندگی می‌شود.
کد خبر: ۵۷۵۱۰۳
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶ - 23February 2023

چشم و هم‌چشمی‌ها باعث آسیب‌ به زندگی می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، آیت‌الله «رسول فلاحتی» نماینده ولی فقیه در استان گیلان امروز در جشن ازدواج پاسداران سپاه قدس گیلان به‌مناسبت روز پاسدار، فرزند را میوه زندگی دانست و اظهار داشت: زن و شوهر باید پشتیبان یکدیگر باشند و حریم یکدیگر را حفظ کنند و سعی کنند در جمع دیگران، کمالات هم را بازگو کنند.

وی با اشاره به بازدید خود از صدا و سیمای مرکز گیلان و سوال مجری از وی درباره پوشش و حجاب فرزندان گفت: پدر و مادری که خود اهل حجاب و رعایت باشد، فرزندان‌شان هم حجاب را رعایت خواهند کرد.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه زن و شوهر در زندگی پایبند به حجاب، عفاف و نماز سر وقت باشند افزود: در زندگی مشترک باید درک متقابل وجود داشته باشد و این درک متقابل برطرف‌کننده بسیاری از مشکلات خواهد بود.

امام جمعه رشت به پایبندی ایرانی‌ها به خانه و خانواده اشاره و بیان کرد: به اذعان بسیاری از مسلمانان، مردان و زنان ایرانی اهل خانواده، زندگی و معنویت هستند و این از عنایات و برکات اسلام است.

وی خطاب به نوعروسانی که با پاسدار ازدواج کرده‌اند گفت: پاسدار یک نظامی و فدایی انقلاب اسلامی و پاسدار این انقلاب است و انقلاب تا امروز در سایه زحمات نیرو‌های مسلح و پاسداران عزیز حفظ شده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان ضمن تبریک روز جانباز به جانبازان سرافراز خاطرنشان کرد: ما مدیون تلاش‌های سپاه هستیم و به تعبیر امام راحل، اگر سپاه نبود، کشور نبود.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس، کسی برای درجه نمی‌جنگید تصریح کرد: بسیاری از رزمندگان برای خدا مقابل دشمن ایستادند و جنگیدند تا این کشور حفظ شد.

امام جمعه رشت با اشاره به ضرورت توجه به فرزندان و قدردانی از پدران و مادران تاکید کرد: زندگی دارای فراز و نشیب است لذا زوجین تلاش کنند اخلاق اسلامی را رعایت کنند و توقعات را کم کنند.

آیت‌الله فلاحتی به برخی آسیب‌های رفتار‌های افراطی و مصرف‌گرایی اشاره و بیان کرد: چشم و هم‌چشمی‌ها و به سرعت مدل عوض‌کردن‌ها باعث آسیب به زندگی می‌شود لذا زن و شوهر توقعات را کم کرده و قناعت کنند و قناعت را جزو اصول قرار دهند؛ در روایات آمده هرکسی قناعت کند عزیز می‌شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه زوجین، حساب مالی داشته باشند و حلال و حرام را رعایت کنند افزود: امیدوارم خداوند زندگی‌تان را سرشار از برکت کند و برای اینکه خداوند به شما فرزند سالم عنایت کند هر روز دعای نور را بخوانید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار