سرلشکر موسوی در جمع خبرنگاران:

تقدیر مقامات ترکیه از «آجا»/ تمامی آموزش‌های ارتش متناسب با نیاز‌های صحنه نبرد تنظیم شده است

فرمانده کل ارتش گفت: مقامات کشور ترکیه از اقدامات انجام شده و خدمات ارائه شده توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران در مناطق زلزله‌زده تقدیر و تشکر کردند.
کد خبر: ۵۷۵۲۰۳
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹ - 24February 2023

تمام آموزش‌ها را متناسب با نیاز‌های صحنه نبرد و میدان جنگ تنظیم کرده ایمبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش در حاشیه مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دوره ۳۲ مدیریت دفاعی و دوره هشتم دکترای حرفه‌ای عالی دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز شاهد اجرای این مراسم ارزشمند و باشکوه در دافوس ارتش بودیم که جمعی از افسران نیروی‌های زمینی، پدافند، هوایی و دریایی ارتش و جمعی از افسران کشور‌های دوست و همسوی جمهوری اسلامی ایران از این دانشگاه دانش‌آموخته شدند.

سرلشکر موسوی افزود: دافوس ارتش با توجه به نیاز‌هایی که وجود دارد و تغییرات سریع و پرشتاب علم و فناوری و با رصد دقیق تهدیداتی که برای جمهوری اسلامی ایران وجود دارد، تمام آموزش‌های خود را به‌روز کرده و آموزش‌ها را متناسب با نیاز‌های صحنه نبرد و میدان جنگ تنظیم کرده و با تربیت افسران آگاه و توانمند خون جدیدی در تمام بخش‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران جریان یافته است.

فرمانده کل ارتش همچنین در مورد فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش در ۱۹ بهمن و اینکه خطاب به ارتشیان فرمودند «قدر خود را بدانید»، گفت: سخنان رهبر معظم انقلاب جنبه‌های مختلفی دارد و ما باید بدانیم در کجای جغرافیای جهان هستیم و در قافله تمدن بشری تا زمان ظهور کجا قرار داریم. اگر این مسیر و نقطه استقرار را درست تشخیص بدهیم، بخشی از «قدر خود را بدانید» محقق شده است.

وی ادامه داد: ارتش در طول ۴۴ سال گذشته از هفته‌های اول پیروزی انقلاب اسلامی به دفاع از امام (ره) و انقلاب اسلامی قیام کرد. در دوران دفاع مقدس، دوران سازندگی، دفاع از حرم و در جریان مردم یاری و امدادرسانی به هموطنان عزیز و هرجایی که کشور احتیاج داشته، ارتش با آمادگی کامل ایستاده است.

سرلشکر موسوی با بیان اینکه مردم ارتش را دوست دارند، گفت: ارتش باید همواره خود را برای پاسخگویی به انتظارات رهبر معظم انقلاب اسلامی و مردم عزیزمان آماده کند.

فرمانده کل ارتش در مورد امدادرسانی اخیر ارتش جمهوری اسلامی ایران در خوی و مناطقی از جنوب کشور ترکیه اظهار داشت: یکی از ماموریت‌های ارتش مردم‌یاری بوده است. در زلزله بم، سرپل ذهاب و زلزله‌های اخیر در درون ارتش یک سازمان مجازی برای روز‌های اول بحران تشکیل شده و اختیارات خوبی به فرماندهان داده شده تا بلافاصله وارد عمل شوند. سرعت عمل ارتش در زلزله اخیر نیز اتفاق بسیار خوبی بود و یگان‌های استانی براساس اختیارات خود وارد عمل شدند. نیروی محوری در بحران‌ها از جمله زلزله خوی، نیروی زمینی ارتش بود و نیروی هوایی و پدافند نیز اقدامات پشتیبانی را به خوبی انجام دادند.

وی افزود: با توجه به درخواست ترکیه در حادثه تلخ زلزله، در کمتر از ۲۴ ساعت بیمارستان نیروی زمینی ارتش در آنجا مستقر و اقدامات بسیار خوبی انجام شد که مقامات کشور ترکیه از اقدامات انجام شده و خدمات ارائه شده توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران در مناطق زلزله‌زده تقدیر و تشکر کردند.

سرلشکر موسوی همچنین تصریح کرد: درخصوص سایر کشور‌ها نیز اگر حادثه‌ای برای آن‌ها رخ دهد، ما همین آمادگی و ظرفیت را برای کمک‌رسانی به آن‌ها داریم؛ البته هرکجای جهان انسان‌هایی نیاز به کمک ارتش جمهوری اسلامی ایران داشته باشند، ما آمادگی داریم به آن‌ها کمک کرده و امدادرسانی‌های لازم را انجام دهیم.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها