حماسه هفتم اسفند مردم شیرگاه در صیانت از دستاوردهای انقلاب اسلامی رقم خورد

ستاد گرامیداشت حماسه ۷ اسفند با صدور پیامی یاد و خاطره حماسه آفرینی مردم ولایتمدار شیرگاه در هفتم اسفند سال ۶۰ که در پاسداری از انقلاب اسلامی رقم خورد، گرامی داشت.
کد خبر: ۵۷۵۳۲۸
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱ - 25February 2023

حماسه هفتم اسفند مردم شیرگاه در صیانت از دستاوردهای انقلاب اسلامی رقم خوردبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، اعضای ستاد گرامیداشت حماسه ۷ اسفند با صدور پیامی یاد و خاطره حماسه آفرینی مردم ولایتمدار شیرگاه در هفتم اسفند سال ۶۰ را در پاسداری از انقلاب اسلامی گرامی داشتند.

در این بیانیه آمده است: پس از غائله ناکام دشمن در ششم بهمن ۱۳۶۰ در آمل و دیگر غائله‌های خرد و کلان و در گرماگرم دفاع عاشقانه ملت دلاور، مومن و ولایی ایران اسلامی در برابر موج بدخواهی و دشمنی استکبار جهانی و ایادی آنها، ملحدین کوردل غائله هفتم اسفند شیرگاه را تدارک دیدند، تا سنگری از سنگر‌های انقلاب را فتح کنند که با استقامت جانانه مردم بسیجی و انقلابی و تقدیم دو شهید والامقام و چند مجروح، اندیشه‌های شوم خود را به گور بردند.

حماسه ماندگار هفتم اسفند سال ۱۳۶۰ شیرگاه، تداوم حماسه آفرینی‌های مردان و زنان متدین و انقلابی در جای جای ایران اسلامی است که در صیانت از کیان و دستاورد‌های انقلاب، ضمن پایداری در برابر دشمنان تا بن دندان مسلح در جبهه‌های حق علیه باطل، با نثار خون، جان پاک و عزیز خویش از تمامی سنگر‌های انقلاب پاسداری کردند.

در ۷ اسفند سال ۱۳۶۰ یکی از بزرگترین حماسه‌های مردمی را در جریان شبیخون مسلحانه گروهک حرمتی‌پور (شاخه انشعابی گروهک کمونیستی اشرف دهقان) مستقر در جنگل‌های شمال به شیرگاه و ترجیحاً به بسیج این شهر حماسه خیز، به یادگار گذاشته و با حضور قوی در صحنه که با فریاد توفنده «الله اکبر-خمینی رهبر» و تقدیم ۲ شهید و چندین مجروح همراه شده بود، محاربین کوردل را برای همیشه ناامید کرده و فقدان پایگاه مردمی شان را به رخ آن‌ها کشیده و بر تمامی تئوری‌های غلط تشکیلاتی شان خط بطلان کشیدند.

این حماسه تاثیرگذار و تعیین کننده مردم شیرگاه، درس عبرتی بزرگ به همه گروهک‌های مسلح مستقر در جنگل‌های شمال و نقطه عطفی در بروز اختلافات درون تشکیلاتی مبنی غلط بودن تز تصرف شهر‌ها در عملیات‌های متواتر، به دلیل رویت عینی پایگاه مردمی نظام جمهوری اسلامی و حمایت توده مردم از مسئولان نظام و تابعیت اعتقادی آن‌ها از رهبری دینی یعنی ولایت مطلقه فقیه بوده است.

یاد و خاطره حماسه آفرینی‌های مردم ولایتمدار شیرگاه و یاد شهیدان «حشمت الله داودیان» و «قربانعلی دوستعلی‌زاده» و جانبازان عزیز این حماسه مردمی بر مردم ولایتمدار مازندران و بویژه مردم ولایتمدار سوادکوه شمالی گرامی می‌داریم.

از مردم ولایتمدار استان مازندران جهت شرکت در یادواره ۱۱۲ شهید والامقام شهرستان سوادکوه شمالی و گرامیداشت حماسه ۷ اسفند سال ۱۳۶۰ مردم ولایتمدار شیرگاه که با سخنرانی سردار «عبدالله ملکی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مازندران و نوای حاج «محمدرضا بذری» در روز یکشنبه هفتم اسفند ساعت ۱۵ در مسجد جامع شیرگاه برگزار می‌شود، دعوت بعمل می‌آید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها