رئیس سازمان محیط زیست:

اعتبار ویژه‌ای در بودجه ۱۴۰۲ برای احیای دریاچه ارومیه در نظر گرفته شده است

سلاجقه با بیان اینکه دولت سیزدهم بودجه ۱۴۰۲ را با رویکرد زیست محیطی در اختیار مجلس قرار داده، گفت: اعتبار ویژه‌ای در بودجه ۱۴۰۲ برای احیای دریاچه ارومیه در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۵۷۵۳۳۷
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵ - 25February 2023

اعتبار ویژه‌ای در بودجه ۱۴۰۲ برای احیای دریاچه ارومیه در نظر گرفته شده استبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «علی سلاجقه» رئیس سازمان محیط‌زیست در گفت‌وگویی اظهار داشت: رویکرد دولت از ابتدا یک رویکرد محیط زیستی بوده و خوشبختانه بودجه ۱۴۰۲ را هم دولت سیزدهم کاملا با رویکرد محیط زیستی در اختیار مجلس قرار داده و امیدواریم بتوانیم در تحقق و اجرایی شدن این بودجه گام درست و بزرگی برداریم.

سلاجقه افزود: از طرفی امیدواریم مجلس هم اهتمام لازم و توجه ویژه به این بودجه را داشته باشد، چرا که این بودجه همانطور که گفتم کاملا با رویکرد محیط زیستی نوشته شده و ظرفیت‌های قانونی خوبی در آن احصا شده است.

رئیس سازمان محیط‌زیست با اشاره به جزئیات بودجه ۱۴۰۲ در حوزه محیط زیست گفت: یکی از جزئیاتی که به آن توجه شده و حتی باید بیشتر به آن توجه کرد؛ موضوع عوارض آلایندگی هاست که به نظر بنده کلا باید بیاید به صندوق محیط زیست، اما از همان ابتدا به شهرداری‌های کشور رفته است، ما سال قبل این بحث را ۲۰ درصد در بودجه دیده بودیم و متاسفانه در سال قبل با یک رای در مجلس رد شد و تصویب نشد، امسال کمیسیون تخصصی این موضوع را در مجلس ۳۵ درصد برای این موضوع در نظر گرفته شده و امیدواریم به نتیجه برسد.

وی در ادامه گفت: در بحث معادن هم ما درصد قابل توجهی در بودجه امسال را به مسئله برگشت هزینه‌های محیط زیستی تخصیص داده ایم و امیدواریم این موضوع هم محقق شود.

سلاجقه در پایان گفت: در بحث دریاچه ارومیه هم با توجه به اینکه دبیرخانه این دریاچه به استان آذربایجان غربی انتقال پیدا کرده، ولی ما برای آن اعتبار ویژه‌ای قرار داده ایم و استانداری آذربایجان غربی هم به صورت کلان این موضوع را پیگیری می‌کند.

منبع: فارس

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار