وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:

حضور در اردو‌های جهادی باعث افزایش سرمایه اجتماعی نظام می‌شود

زلفی گل گفت: حضور در اردو‌های جهادی دوران دانشجویی بهترین دوره است، زیرا حضور دانشجویان در کمک به رفع مشکلات مردم در مناطق محروم، سرمایه اجتماعی نظام را افزایش می‌دهد.
کد خبر: ۵۷۵۴۴۳
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۷ - 25February 2023

حضور در اردو‌های جهادی باعث افزایش سرمایه اجتماعی نظام می‌شودبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «محمدعلی زلفی‌گل» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در اختتامیه چهارمین جشنواره ملی جهادگران که امروز در مجموعه فرهنگی‌۱۳ آبان برگزار شد، اظهار داشت: شخصیت الگوی کشور ما باید متوازن، هماهنگ، الگوساز، الگو پرور باشد به عبارت دیگر معرفی الگو در کشور ما نباید کاریکاتوری باشد؛ در مراکزی که الگو‌ها معرفی می‌شوند باید اقشار و صنوف مختلف را معرفی کنیم و این نباید فقط به افراد خاصی محدود شود.

وی افزود: یکی از الگو‌هایی که باید به نسل جوان معرفی شود خیرین هستند؛ البته خیر بودن هم فقط از طریق مادیات نیست بلکه کسی که عمرش را در راه خیر هزینه می‌کند یا حتی کسی که سنگی را از سر راه مردم بر می‌دارد یا برای رفاه و آسایش و آرامش دیگران تلاش می‌کند هم خیر محسوب می‌شود لذا شما جوانان که در گروه‌های جهادی فعالیت می‌کنید جزو جوانترین خیران کشور محسوب می شوید.

زلفی گل اضافه کرد: چرا الان قدردان رزمندگان، جانبازان و شهدا هستیم، به دلیل این است که این عزیزان، جوانی خود را در این راه هزینه کردند پس با لحاط کردن این موضوع شما عزیزان هم که دوران جوانی خود را در گروه‌های جهادی و خدمت به محرومان می‌گذرانید، خیرین دانشجویی و خیرین آموزش عالی محسوب می‌شوید.

وی تصریح کرد: حضور در اردو‌های جهادی دوران دانشجویی بهترین دوره است، زیرا حضور شما در کمک به رفع مشکلات مردم مناطق محروم، سرمایه اجتماعی نظام را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار