قاری بین‌المللی کشورمان در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم مشت محکمی بر دهان هتاکان به کلام‌الله مجید است

خشنود گفت: برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم مشت محکمی بر دهان هتاکان به کلام‌الله مجید است و در برابر افرادی که ضد اسلام و ضد قرآن هستند، سپری مستحکم ایجاد کند.
کد خبر: ۵۷۵۵۱۷
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۲:۳۰ - 26February 2023

علی خشنود قاری بین‌المللی کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، درباره تاثیر برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در وحدت‌آفرینی در جهان اسلام اظهار داشت: مسابقات بین‌المللی قرآن نقشی غیرقابل انکاری در اجماع مسلمانان و وحدت‌آفرینی دارد.

وی تصریح کرد: مسابقات از این نظر که رویدادی بزرگ و جهانی است، قطعا می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد؛ این مسابقات هر سال به‌طور منظم برگزار می‌شود و با کیفیتی که دارد نشان می‌دهد که در کشور ما به این موضوع اهمیت داده می‌شود و همین یک امتیاز در جهان اسلام به شمار می‌رود؛ مسابقات از نظر رتبه بین‌المللی در سطح بالایی قرار دارد و خدا را شکر که کیفیت این مسابقات هر سال بهتر از قبل می‌شود.

این قاری بین‌المللی کشورمان درخصوص تاثیر مسابقات بر ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه تاکید کرد: نمی‌توان گفت مسابقات در این مهم بی تاثیر است، اما در جامعه ما فقط مسابقات نمی‌تواند به تنهایی این فرهنگ‌سازی قرآنی را ایجاد و ترویج کند؛ این هدف علاوه در مسابقات باید در بستر فرهنگی و اجتماعی آماده شود و جامعه را به سمت و سویی بکشانیم که بتوانند تلاوت را بشنوند و مفاهیم قرآن را بیاموزند و تاثیرات بهتری از قرآن اخذ کنند.

خشنود با بیان اینکه ترویج فرهنگ قرآنی مستلزم اهتمام متولیان امور فرهنگی و متولیان قرآنی می‌باشد، افزود: این دو گروه باید با یکدیگر هم‌افزایی کنند و پویش‌های قرآنی در سطح جامعه بیشتر شود.

وی با بیان اینکه باید برای آموزش قرآن نیز توجه ویژه‌ای صورت گیرد، خاطرنشان کرد: باید آموزش و فرهنگ‌سازی با این هدف صورت گیرد که جامعه را به سمت و سوی قرآنی سوق دهیم و علاقه‌مند کنیم؛ هدف باید ایجاد علاقه و انس با قرآن باشد؛ باید کار قوی‌تر و متفاوت‌تری صورت بگیرد تا بتوان در سطح جامعه زمینه‌سازی و بسترسازی ایجاد کرد.

این قاری بین‌المللی درخصوص پروژه هتک حرمت به قرآن کریم در غرب گفت: قطعا حرکت‌هایی مثل مسابقات قرآن که بین‌المللی و در سطح جهانی است، بر وحدت جهان اسلام تاثیر گذار است؛ جامعه قرآنی باید این حرکات و کار‌هایی را که در مورد اهانت به قرآن در جا‌های مختلف دنیا شکل می‌گیرد بی جواب نگذارد؛ برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم مشت محکمی بر دهان هتاکان به کلام‌الله مجید است و در برابر افرادی که ضد اسلام و ضد قرآن هستند، سپری مستحکم ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه قرآن محافظ دارد و خداوند متعال در قرآن فرموده است که «ما خودمان قرآن را نازل کردیم و خودمان هم از آن محافظت خواهیم کرد»، اما باید در جامعه اسلامی و در مقابل قرآن مسئول باشیم و به سهم خودمان نگذاریم که این حرکات ضد قرآنی در سطح جهان جا بیافتد و پر رنگ شود؛ این حرکات را در کنار سایر برادران مسلمانمان محکوم کنیم و نباید بگذاریم این اتفاقات آزاردهنده در آینده رخ دهد.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار