مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران در گفت‌وگو با دفاع‌پرس عنوان کرد؛

سپاه خادم و خدمتگزار مردم است/ لزوم تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی

سردار «ملکی» به نقش سپاه پاسداران در عرصه‌های مختلف نظام اشاره کرد و گفت: سپاه خادم و خدمتگزار مردم است.
کد خبر: ۵۷۵۶۱۷
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱ - 26February 2023

سپاه خادم و خدمتگزار مردم است/ لزوم تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامیسردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در ساری با تبریک اعیاد شعبیانیه و با بیان اینکه دشمن در جنگ ترکیبی، به سپاه پاسداران، ولی فقیه، ارزش‌های الهی و مردم هجوم آورده است، اظهار داشت: سپاه از اول انقلاب مورد هجمه دشمنان بوده است.

وی با بیان اینکه سپاه در خنثی سازی توطئه‌ها و کودتا‌های داخلی نقش ویژه‌ای ایفا کرد، به نقش بسیج در عرصه‌های مختلف نظام اشاره کرد و افزود: سپاه در مقابله با ضد انقلاب در جنگل‌های شمال نقش بسزایی ایفا کرد و مردم به عنوان یکی از مولفه‌های نظام همراه و همگام با سپاه در حفظ انقلاب تلاش کردند.

این مسئول با بیان اینکه بسیاری از کشور‌ها در جنگ تحمیلی به صدام کمک نظامی کردند، ادامه داد: مردم مازندران همزمان با دفاع مقدس، حماسه اسلامی ششم بهمن آمل را خلق کردند که در تاریخ انقلاب ثبت و ماندگار شد.

وی با اشاره به اینکه باید حماسه‌های مردم استان مازندران در قالب فیلم‌های ارزشی به نمایش درآید، به حماسه مردم شیرگاه در هفتم اسفند در مقابل ضد انقلاب اشاره کرد و گفت: باید این مقاومت‌ها و رشادت‌ها در قالب فیلم برای نسل امروز تبیین شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه حزب الله، حماس و جهاد اسلامی از افتخارات انقلاب اسلامی و سپاه پاسدارن است، بیان کرد: سپاه بعد از جنگ تحمیلی در بحث سازندگی ورود پیدا کرد و در ایجاد امنیت نیز از جان مایه گذاشت و باید دستاورد‌های انقلاب به جامعه تبیین شود.

سردار ملکی با بیان اینکه امنیت زیرساخت فعالیت‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است، گفت: بدون امنیت محکوم به شکست هستیم.

وی با اشاره به نقش قرارگاه خاتم و بسیج سازندگی در محرومیت زدایی تصریح کرد: سپاه بابصیرت نشان داد که خادم و خدمتگزار مردم است.

انقلاب اسلامی امروز به ابرقدرت دفاعی در جهان تبدیل شده است

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران با اشاره به اینکه ما نگاه به آسمان، خدا، قرآن و راه سرخ شهدا داریم، عنوان کرد: دشمن در مقابل این استراتژی دینی و اسلامی شکست خورد.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی امروز به ابرقدرت دفاعی در جهان تبدیل شده است، به عزت و عظمت نیرو‌های مسلح در مقابله با دشمنان اشاره کرد و افزود: راه ما راه امام حسین (ع) است و در پرتو گفتمان حسینی این مسیر را می‌پیماییم.

سردار ملکی با بیان اینکه وصیتنامه‌های شهدا سراسر درس و عبرت است، گفت: توجه به نماز، پیروی از ولایت فقیه، روحانیت، حجاب و عفاف در وصیتنامه‌های شهدا توصیه شده است.

این مسئول با بیان اینکه جوانان و نوجوانان بسیجی در جنگ در کنار نیرو‌های مسلح از ارزش‌های انقلاب دفاع کردند، اضافه کرد: عشق به خدا، در رزمندگان اسلام موج می‌زد و شهدا اهل دنیا نبودند.

سردار ملکی با تأکید بر ضرورت روایتگری دفاع مقدس در بین جامعه و بیان اینکه مبانی فکری ما برگرفته از عاشوراست، خاطرنشان کرد: عده‌ای بی‌بصیرت حادثه عاشورا را رقم زدند و ما در مسیر الهی قرار داریم و تهدید و تحریم دشمنان در ملت ما اثری ندارد.

این مسئول با بیان اینکه تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران یکی از دغدغه‌های مهم ماست، خاطرنشان کرد: این مکان بزرگترین مرکز گردشگری کشور محسوب می‌شود و تکمیل آن نیازمند نگاه ویژه مسئولین است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها