معاون هماهنگ‌کننده ارتش:

جمهوری اسلامی یکی از ۷ کشور سازنده ناوشکن در جهان/ بازآماد ناوشکن‌ها و زیردریایی‌ها را با قدرت انجام دادیم

امیر دریادار سیاری گفت: در دنیا شاید هفت کشور محدود بتوانند ناوشکن بسازند و جمهوری اسلامی یکی از سازندگان ناوشکن در دنیا است.
کد خبر: ۵۷۵۷۰۱
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰ - 26February 2023

جمهوری اسلامی یکی از ۷ کشور سازنده ناوشکن در جهان است/بازآماد ناوشکن‌ها و زیر دریایی‌ها را با قدرت انجام دادیمبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» معاون هماهنگ کننده ارتش در بیست و یکمین دوره تئوری هیئت معارف جنگ که در دانشگاه علوم و فنون شهید ستاری در حال برگزاری است، ضمن گرامیداشت اعیاد شعبانیه با اشاره به ساز و کار راهبردی شدن نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، اظهار داشت: راهبردی شدن نیروی دریایی ارتش کاملا به عمق نگاه فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) وابسته است. یک راهبرد یا سیاست باعث می‍شود که تغییرات عظیمی در یک سازمان ایجاد شود و در همین زمینه نیروی دریایی راهبردی شد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در زمینه نیروی دریایی انتظارشان یک نیروی دریایی خوب و سازماندهی شده بود تا قدرتمند در صحنه‍‌ها حضور یابد.

امیر دریادار سیاری با اشاره به اهمیت ساخت و تقویت تجهیزات نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: ایجاد پایگاه دریایی پسابندر، میناب و سیریک و ... از جمله کار‌هایی بود که در آن منطقه به صورت ویژه پیگیری شد. ما در طرح ولایت، بازآماد اساسی تجهیزات و ادوات را به عنوان بخشی از طرح پیشنهاد کردیم که این ادوات بتوانند در خدمت نداجا باشند.

معاون هماهنگ کننده ارتش تاکید کرد: فرمانده معظم کل قوا در زمینه ساخت و بازآماد تجهیزات و ادوات ما را تشویق کردند و گفتند شما می‍توانید همچون لیزر متمرکز شوید و کار‌ها را انجام دهید.

وی اضافه کرد: در مدیریت فرماندهی باید زمان خرید تا آینده را بتوان ساخت. باید از فرصت‍ها استفاده کرد و در نیروی دریایی ارتش با تعمیرات اساسی ناوشکن‍ها و زیر دریایی کلاس طارق کار تعمیرات کلید خورد. در نیروی دریایی ارتش با استفاده از جوانان، تعمیرات اساسی، از جمله تعمیرات ناوشکن جماران با قدرت انجام شد.

امیر دریادار سیاری عنوان کرد: در دنیا شاید هفت کشور محدود بتوانند ناوشکن بسازند و جمهوری اسلامی یکی از سازندگان ناوشکن در دنیا است؛ چرا که در جهان معمولا ناوشکن‌ها را به صورت مشترک می‌سازند.

معاون هماهنگ کننده ارتش با اشاره به اینکه در بهمن ماه ۸۸ الحاق ناوشکن جماران کلید خورد، عنوان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند نیروی دریایی یک نیروی راهبردی است و ما یک طرحی تحت عنوان نیروی دریایی راهبردی به معظم‍له ارائه کردیم و ایشان آن را یک طرح کلان دانستند.

امیر دریادار سیاری اضافه کرد: نیروی دریایی راهبردی ارتش یعنی اینکه باید دیپلماسی دریایی را توسعه داد، رزمایش‌ها را به مدار ده درجه برد و ناوگروه‍های دریایی در جهان پیمایش و از منافع کشور دفاع کنند.

وی تصریح کرد: ناو‌های کلاس غدیر با ظرفیت ۱۲۰ تن و کلاس فاتح را پس از جماران ساختیم و پس از آن به سمت ساخت زیر دریایی‌های سنگین پیش رفتیم.

امیر دریادار سیاری با اشاره به اینکه منطقه ماموریتی ما از ۳۰۰ هزار کیلومتر مربع به ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار کیلومتر مربع افزایش یافت، عنوان کرد: نوسازی، توسعه منطقه ماموریت، حضور در آب‍های آزاد و ساخت شناور‌های سبک و سنگین و گسترش زیر ساخت‌های سواحل مکران از ویژگی‍های نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

معاون هماهنگ کننده ارتش، با اشاره به ساز و کار توسعه سواحل مکران و رهنمود‌های فرمانده معظم کل قوا در این زمینه، گفت: توسعه سواحل مکران مورد تایید مردم عزیز منطقه جنوب شرق کشور نیز بوده است.

وی ادامه داد: سواحل مکران ویژگی‍هایی همچون ساحل مناسب، عمق آب مناسب و مجاور اقیانوس است و نزدیک به قطب کشتیرانی است.

امیر دریادار سیاری با بیان اینکه اعزام ناوگروه دریایی به اقیانوس اطلس موجب خشم استکبار جهانی از این موضوع شد، تاکید کرد: آمریکایی‍ها می‍گفتند ایرانی‌ها نمی‌توانند ۹ هزار و ۵۰۰ مایل دریانوردی کنند و به اقیانوس اطلس برسند؛ اما ما این کار را انجام دادیم. ما در قالب دیپلماسی دریایی سفر به اقیانوس اطلس را انجام دادیم و همچنین ناو‌های ما از کانال سوئز نیز عبور کردند.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها