وصیت‌نامه شهید علوی مسئول بهداری لشکر ۱۷؛

سیل خروشان انقلاب تمامی موانع را از سر راه بر خواهد داشت

شهید علوی در وصیتنامه اش می‌نویسد: این انقلاب همچون سیل خروشانی است که اگر احیاناً خس و خاشاکی هم بخواهد مانع راه شود، او را با خود خواهد برد.
کد خبر: ۵۷۵۷۲۶
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰ - 26February 2023

سیل خروشان انقلاب تمامی موانع را از سر راه بر خواهد داشت

به گزارش دفاع‌پرس از قم، شهید «سید محمد علوی» سال ۱۳۴۰ در قم و در خانواده‌ای مؤمن و متعهد به اسلام، به دنیا آمد. دوره ابتدایی و راهنمایی را با موفقیت پشت سر گذاشت و بعد از اتمام دوره دبیرستان، موفق به اخذ دیپلم شد.

همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی و تأسیس بسیج، به عنوان مربی کلاس‌های آموزش نظامی، وارد این نهاد گردید. با شروع جنگ تحمیلی، راهی جبهه شد و در تاریخ دهم آذر سال ۱۳۶۰ به عضویت سپاه در آمد.

سید محمد که مسئولیت واحد بهداری لشکر ۱۷ امام علی‌بن ابی طالب (ع) را به عهده داشت، سعی می‌کرد به بهترین شکل، به امور مجروحان رسیدگی کند. او از اسراف دوری می‌کرد و به مسائل شرعی اهمیت زیادی می‌داد.

دوری از غیبت و رعایت سایر نکات اخلاقی از جمله حفظ آبرو و اسرار دیگران، مواردی بود که همیشه به خانواده و آشنایان، یادآوری می‌کرد.

به جهت اهمیت دادن به نماز شب، سرشار از معنویت و نور اخلاص بود. عاشق امام خمینی (ره) بود و به ایشان ارادت خاصی داشت. امر به معروف و نهی از منکر برای او اهمیت زیادی داشت. در ستاد برگزاری نماز جمعه نیز فعالیت می‌کرد.

شهید سید محمد علوی به دیدار مجروحان می‌رفت و در برطرف کردن مشکلات آنان، کوتاهی نمی‌کرد. انسانی وارسته، جدی و شجاع بود. دلش سرشار از مهربانی و لطافت بود.

اگر کسی دچار اشتباه می‌شد، با مهربانی به او تذکر می‌داد. ساده زیستی، ایثار و تلاشش زبانزد دیگران بود. مناطق عملیاتی والفجر سه و چهار، کربلای مهران، محرم، خیبر تلاش‌ها و ایثارگری‌های او را برای نجات مجروحان، از یاد نبرده اند.

سال‌ها چشم انتظار استقبال از لحظه شهادت بود که سرانجام روح بلند و عاشقش در تاریخ هفتم اسفند سال ۱۳۶۲ در عملیات خیبر، به آسمانیان پیوست و پس از تشییع باشکوه در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) قم به خاک سپرده شد.

در فرازی از وصیتنامه شهید سید محمد علوی آمده است:

پیام من به آن‌هایی که همیشه نِق می‌زنند این است که جوانان ما در جبهه پرپر شده اند و خون خود را فدای اسلام نمودند، شایسته نیست نقاط مثبت و روشن را نادیده بگیریم و از روی بدن پاک شهیدان عبور کنیم و آن‌هایی که در این انقلاب و جنگ مؤثر بوده اند را نادیده پنداریم.

این انقلاب همچون سیل خروشانی است که اگر احیاناً خس و خاشاکی هم بخواهد مانع راه شود او را با خود خواهد برد. پس اگر رهرو نیستید مانع و سد راه هم نباشید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار