امیرعبداللهیان در دیدار همتای ارمنی: با هرگونه تغییر در ژئوپولتیک منطقه مخالفیم

وزیر امور خارجه در دیدار همتای ارمنستانی با بیان اینکه روابط خوب بین ایران و ارمنستان به ضرر هیچ کشوری نیست، گفت: جمهوری اسلامی ایران مخالف هرگونه تغییر در ژئوپولتیک منطقه است.
کد خبر: ۵۷۵۸۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰ - 27February 2023

امیرعبداللهیان در دیدار همتای ارمنی: با هرگونه تغییر در ژئوپولتیک منطقه مخالفیمبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «آرارات میرزویان» وزیر خارجه ارمنستان امروز (دوشنبه هشتم اسفند) با حضور در محل اقامت حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ژنو با وی دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفتگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار روابط با ارمنستان را تاریخی و عمیق و در راستای منافع همه منطقه خواند و افزود: بار‌ها تأکید کرده‌ایم که روابط خوب بین ایران و ارمنستان به ضرر هیچ کشوری نیست.

رئیس دستگاه دیپلماسی با ذکر این نکته که از توسعه روابط بین همه کشور‌های منطقه قفقاز حمایت می‌کنیم، یادآور شد:، ولی سیاست اصولی ما مخالفت با هرگونه تغییر در ژئوپولتیک منطقه است.

امیرعبداللهیان همچنین اظهار داشت: پتانسیل‌های بالایی در دو کشور برای توسعه روابط به ویژه در حوزه اقتصادی، وجود دارد.

آرارات میرزویان وزیر خارجه ارمنستان نیز در این دیدار با بیان اینکه گفتگو‌های سطح بالای بسیار خوبی بین مقامات دو کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: از سیاست ایران مبنی بر احترام به حاکمیت کشور‌های منطقه و عدم تغییر در ژئوپلوتیک منطقه، خرسند هستیم.

وی افزود: ما به اهمیت گفتگو و همکاری عالی با ایران باور داریم.

امیرعبداللهیان بامداد امروز (دوشنبه) برای شرکت در پنجاه و دومین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل و همچنین نشست سالانه کنفرانس خلع سلاح هسته‌ای وارد ژنو شد. وی همچنین قرار است با تعدادی دیگر از مقامات حاضر در این نشست‌ها دیدار و گفتگو کند.

وزرای خارجه ایران و ارمنستان اواخر مهر ماه سالجاری در ایروان با یکدیگر دیدار کرده بودند. بر این اساس، پنجشنبه ۲۸ مهر ماه حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در رأس هیأتی و در پاسخ به دعوت رسمی «آرارات میرزویان» همتای ارمنستانی و برای نخستین بار پس از تصدی این سمت راهی ایروان شد و با همتای خود و دیگر مقامات ارمنستان دیدار و گفتگو کرد.

میرزویان یک سال پیش در مهرماه ۱۴۰۰ و یک ماه بعد از انتصاب امیرعبداللهیان به عنوان سکاندار دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر و با امیرعبداللهیان دیدار کرده بود. دو وزیر همچنین در مهر ماه سال جاری در حاشیه هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک دیدار کرده و ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار