دریادار سیاری عنوان کرد؛

بکارگیری تاکتیک‌های نوین در رزمایش‌های ارتش

معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: با تکیه بر نیروی انسانی و استعداد‌های خود در رزمایش‌ها از تاکتیک‌های خلاقانه‌ای استفاده می‌کنیم که در گذشته سابقه نداشته است.
کد خبر: ۵۷۵۸۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۸ - 27February 2023

دریادار سیاریبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، دومین روز از کنفرانس بین‌المللی فرماندهی و کنترل با حضور امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرتیپ «محمدحسن نامی» رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و جمعی از وابستگان نظامی کشور‌های دوست و هم‌پیمان و مدیران سازمان‌ها و ارگان‌های کشوری در سالن شهید فلاحی دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش برگزار شد.

امیر سیاری در این همایش، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، به تهدیداتی که در عرصه‌های مختلف متوجه کشورمان است اشاره کرد و گفت: کشور ما از یک سو به دلیل انقلابی بودن و ایستادگی در برابر استکبار و همچنین به دلیل موقعیت ژیوپولیتیک و قرارگرفتن در بیضی انرژی جهان همواره مورد تهدید دشمنان قرار داشته است و ضرورت دارد که آمادگی لازم را داشته باشیم که جوابگوی این تهدیدات باشیم.

وی افزود: برای مقابله با تهدیدات ابتدا باید تهدید را شناخت و رصد کرد و در نهایت با آمادگی کامل با آن مقابله کرد؛ اگر غیر از این باشد، ما دچار غافلگیری خواهیم شد و توان بازدارندگی خود را از دست خواهیم داد.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با اشاره به برگزاری رزمایش‌های متنوع خاطرنشان کرد: در رزمایش‌هایی که در طول سال انجام می‌شود، ما بخشی از توان خود را به نمایش می‌گذاریم تا دشمن از میزان آمادگی نیرو‌های مسلح و توان بازدارندگی ما آگاه شود.

دریادار سیاری با اشاره به تغییر مستمر تهدیدات در سطوح مختلف اظهار داشت: با توجه به تغییرات محیطی و پیشرفت‌های فناوری و حجم گسترده اطلاعات، ما در آینده با تغییرات مستمر و عدم قطعیت در برابر تهدیدات روبه‌رو هستیم.

وی با تاکید بر مولفه‌های مهم در ایجاد آمادگی در برابر تهدیدات، گفت: توجه به مبحث آموزش و بالا بردن توان مهارتی و تربیت نیروی انسانی و همچنین توجه به پیشرفت تجهیزات و فناوری در بالا بردن سطح آمادگی در برابر تهدیدات نقش اساسی دارد.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با اشاره به توانمندی بالای نیرو‌های مسلح در مقابله با تهدیدات افزود: با وجود تهدیدات و تحریم‌ها، ما در تمامی حوزه‌ها رشد و پیشرفت چشمگیر داشته‌ایم و با تکیه بر نیروی انسانی و استعداد‌های خود در رزمایش‌ها از تاکتیک‌های خلاقانه‌ای استفاده می‌کنیم که در گذشته سابقه نداشته است.

امیر سیاری به اهمیت و نقش فرماندهی و کنترل در میدان رزم اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین عاملی که در افزایش توان بازدارندگی و مقابله با تهدیدات موثر است، فرماندهی و کنترل است که امروزه در سطح جهان و نیرو‌های مسلح تمامی کشور‌ها اهمیت دارد.

وی با اشاره به جایگاه فرماندهی و کنترل در دوران دفاع مقدس گفت: در طول هشت سال دفاع مقدس، ارتش بیش از ۱۵۰ مرحله کشتی‌های تجاری و نفتکش را اسکورت کرد و در این مسیر هم نیروی دریایی و هم نیروی هوایی با پوشش هوایی خود و هم نیروی زمینی با پشتیبانی توپخانه و بالگردهای کبری حضور داشتند و توانستند بیش از ۱۰ هزار کشتی را اسکورت کنند و از این تعداد کشتی تنها ۲۰۰ فروند کشتی مورد اصابت دشمن قرار گرفت که ۱۸۰ کشتی هم نجات پیدا کرد و فقط ۲۰ کشتی آسیب جدی دید. این آمار بی‌نظیری در سطح جهان است. از طرف دیگر، سازمان بنادر و کشتیرانی و شرکت نفت و شیلات هم در پست فرماندهی و کنترل در کنار نیرو‌های ارتش حضور داشتند.

در ادامه این مراسم، امیر سرتیپ «حسین ولی‌وند زمانی» فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش، گزارشی از روز اول همایش ارائه داد؛ همچنین سرتیپ «عمران کاشف» وابسته نظامی پاکستان در ایران مباحثی در خصوص اهمیت فرماندهی و کنترل در چابکی و شتاب‌بخشی به ضرب‌آهنگ عملیات را مطرح کرد.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار