توصیه آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی به شرکت‌کنندگان در جشنواره ملی قرآن دانشجویان

آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی در دیدار با مجریان جشنواره ملی قرآن دانشجویان با اشاره به اینکه کار برای قرآن موجب پیشرفت و نورانیت فرد و جامعه می‌شود، گفت: جشنواره‌های قرآنی می‌تواند راه نفوذ دشمن را مسدود کند.
کد خبر: ۵۷۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸ - 10November 2015

توصیه آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی به شرکت‌کنندگان در جشنواره ملی قرآن دانشجویان

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، به نقل از ستاد خبری سیامین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور، مسئولان برگزاری این جشنواره با آیتالله العظمی ناصر مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید دیدار کردند.
این دیدار با حضور آیتالله احمد عابدی، رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم و رئیس ستاد برگزاری سیامین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور، علیاصغر شعاعی، معاون قرآن و عترت دانشگاه و دبیر جشنواره و دیگر مسئولان این دانشگاه برگزار شد.
در این دیدار آیتاللهالعظمی مکارم شیرازی ضمن بیان اهمیت و جایگاه برگزاری اینگونه جشنوارهها اظهار کرد: هرقدر در جامعه کار قرآنی انجام گیرد و برای آن سرمایهگذاری شود، باز هم میطلبد تا در این زمینه فعالیت کرد، کار برای قرآن موجب پیشرفت و نورانیت فرد و جامعه میشود.
وی افزود: سرمایه اصلی ما قرآن است؛ اصول، فروع و احکام ما ریشه در قرآن دارد؛ دامنه قرآن آنقدر وسیع است که نقطه پایانی ندارد؛ بنابراین هرقدر در آن تفکر و تعقل شود، باز هم جای تحقیق و تأمل دارد.
این مرجع عالیقدر با بیان اینکه قرآن خود برای انجام این فعالیتها یاری میرساند، خاطرنشان کرد: آن زمان که بنده تفسیر نمونه را آغاز کردم، پس از مدتی به مهاباد تبعید شدم اما با این وجود کار برای قرآن تعطیل نشد و هر چند روز، دو نفر به مهاباد میآمدند تا این تفسیر را با تلاش یکدیگر به سرانجام برسانیم. همانجا در تبعید کار با پیشرفت بسیار خوبی همراه بود و این قطعاً یاری قرآن به ما بود.
وی با تأکید بر انجام فعالیتهایی همچون برگزاری جشنوارههای این چنین در میان جوانان، گفت: در شرایط فعلی ابزار دشمنان بسیار زیاد شده است، در هیچ زمانی دشمنان اسلام اینقدر مجهز به ابزار ضد اسلامی همچون رسانه، کتاب ، فیلم و ... نبودند، در چنین شرایطی راه برای انحراف جوانان باز است و وجود اینگونه برنامههاست که میتواند مانعی برای اهداف شوم دشمنان ایران و اسلام باشد.
آیتالله مکارم شیرازی برگزاری این جشنواره را برای مسئولان آن خیر یومالمعاد دانست و اظهار کرد: برگزاری این برنامهها خوب است اما ما نباید تنها به حفظ و قرائت قرآن بسنده کنیم، باید توجه داشته باشیم که در قرآن باید به چهار چیز عمل کرد؛ اول آشنایی با قرآن از طریق تلاوت؛ دوم، حفظ قرآن کریم؛ سوم، توجه به معانی ناب آن و چهارم عمل و نشر قرآن کریم.
وی در توصیهای خطاب به شرکت کنندگان در این جشنواره، گفت: مبادا در مرحله اول و دوم بمانید و پیشرفتی نکنید؛ با سعی و تلاش و یاری گرفتن از خداوند و قرآن و اهل بیت (ع) پس از تلاوت و حفظ قرآن کریم، معانی ناب آن را نیز فراگیرید و در مرحله بعد به آن عمل نمایید و در آخر نیز آن را در میان جوانان و افراد جامعه انتقال و نشر دهید.
در ابتدای این دیدار حجتالاسلام والمسلمین احمد عابدی، علی اصغر شعاعی و دیگر مسئولان دانشگاه توضیحاتی را در خصوص جشنواره و تعداد شرکت کننتدگان و ... ارائه کردند.

منبع: ستاد خبری سیامین جشنواره ملی قرآن

نظر شما
پربیننده ها