بانکی‌پور در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

وظایف صداوسیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره «جوانی جمعیت» محقق نشده است

رییس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و تعالی خانواده مجلس شورای اسلامی گفت: وظایف سازمان صداوسیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره قانون جوانی جمعیت اجرایی نشده است.
کد خبر: ۵۷۶۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۲:۳۰ - 01March 2023

«امیرحسین بانکی‌پور» رییس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و تعالی خانواده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با بیان اینکه بخش مهمی از قانون جوانی جمعیت مربوط به مسئله فرهنگ است، اظهار داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه وظیفه داشته است تمام تبلیغات محیطی و بازرگانی با رویکرد المان‌های خانواده ترویج دهد که متاسفانه در این زمینه کاری صورت نگرفته است.

وی درباره وظیفه سازمان صداوسیما در این زمینه گفت: صداوسیما در زمینه قانون جوانی جمعیت موظف بوده است 10 درصد از سریال‌ها و مستندها و انیمشین‌ها را در حوزه جوانی جمعیت تولید کند که هنوز اجرایی نشده است.

رییس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و تعالی خانواده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بحث فرهنگسازی درباره جوانی جمعیت در قانون این موضوع کاملاً پیش‌بینی شده است که متاسفانه هنوز دستگاه‌های فرهنگی آن را اجرایی نکرده است.

بانکی‌پور درباره نوع تعامل سازمان برنامه و بودجه کشور با سیاست‌های جوانی جمعیت گفت: آدم‌هایی که در سازمان برنامه و بودجه حضور دارند همچنان مشغول کارهای خودشان هستند و متاسفانه رویکرد کارشناسان این سازمان متناسب با شرایط جمعیتی نیست.

وی درخصوص تعامل صداوسیما و ضرورت ورود رسانه ملی به مسئله جمعیت عنوان کرد: ما در بحث جوانی جمعیت انتظارات بیشتری از مجموعه صداوسیما داشتیم که در جلسه‌ی به آقای جبلی گفتیم باید قرارگاهی با مدیریت شخص رئیس صداوسیما ایجاد شود تا تکلیف کارها مشخص شود که محقق نشد لذا با اینکه فعالیت‌هایی در صداوسیما صورت می‌گیرد اما خدمات این مجموعه بعضاً ضد جمعیتی است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها