استاندار فارس:

گرامیداشت ائمه و شهدا جهت الگو برداری از آنها است

«ایمانیه» گفت: یکی از دلایل اصلی گرامیداشت ائمه و شهدا، الگو برداری از افراد تأثیرگذار است و اگر به این هدف نرسیم از ارزش کار خود کم کرده‌ایم.
کد خبر: ۵۷۶۱۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۰ - 28February 2023

به گزارش دفاع‌پرس از شیراز، «محمد هادی ایمانیه» استاندار فارس امروز ۹ اسفندماه در مراسم بزرگداشت شهید محمد باقر مازندرانی در شیراز اظهار داشت: یکی از دلایل اصلی گرامیداشت ائمه و شهدا، الگو برداری از افراد تأثیرگذار است و اگر به این هدف نرسیم از ارزش کار خود کم کرده‌ایم.

استاندار فارس افزود: همان‌گونه که در روایات متعدد آمده است  زیارت ائمه(ع) به شرط آنکه با معرفت انجام شود، انسان را از گناهان پاک می‌کند و فرد همانند کودکی تازه متولد شده می‌شود.

وی بیان کرد: دشمن با هدف‌گیری، مخاطب اصلی را جوانان قرار داده، باید تلاش کنیم تا جوانان از اعتقادات، فرهنگ والا و پرآوازه اهل بیت(ع) که زندگی‌هایشان الگویی مناسب و تأثیرگذار در زندگی بشر است، جدا و دور نشوند تا دشمن نیز به هدف خود نرسد.

استاندار فارس اظهار کرد: آیه شریفه «وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ» یادآور این است که شهیدان، همچنان زنده و در حال دریافت رزق و روزی هستند و چه خوب است که آنان بر سر سفره‌ای که رزق و روزی می‌گیرند ما را نیز مهمان کنند.

ایمانیه با ذکر برخی روایات که در وصف مقام شهدا آمده است، گفت: یکی از خصوصیات شهید محمد باقر مازندرانی که حتی قبل از بلوغ نمود داشت، تهجد و نماز شب بود. جوانان ما نیز باید این مسیر را طی کنند و محبوب خداوند شوند.

وی ادامه داد: احترام فوق‌العاده به بزرگان، ساده زیستی و توجه به نیازمندان نیز از دیگر خصوصیات شهید مازندرانی بوده است، جوانان ما نیز شایسته است خصوصیات این شهید بزرگوار را الگوی زندگی خود قرار دهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها