معرفی کتاب؛

کتاب «او از من دور می‌شود»

کتاب «او از من دور می‌شود» روایتی داستانی از زندگی شهید «بهبود نورعلی» سومین شهید دانشگاه علوم اسلامی رضوی توسط انتشارات «به‌نشر» منتشر شد.
کد خبر: ۵۷۶۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳ - 01March 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، کتاب «او از من دور می‌شود» از مجموعه کتاب‌های مجاوران خورشید یادنامه شهدای طلبه دانشگاه علوم اسلامی رضوی، زندگی شهید «بهبود نورعلی» را به صورت داستانی روایت می‌کند.

کتاب «او از من دور می‌شود» به قلم «طیبه مزینانی» به رشته تحریر در آمده و با حمایت آستان قدس رضوی توسط انتشارات «به نشر» منتشر شده است.

«بهبود نورعلی»، نهم شهریور ۱۳۴۵ در شهرستان تویسرکان استان همدان دیده به جهان گشود. وی مدتی پس از آغاز تحصیل در دانشگاه علوم اسلامی رضوی، بار سفر بست و همراه رزمندگان لشکر ۵ نصر ، عازم جبهه‌های حق علیه باطل شد.

نورعلی در جریان عملیات کربلای چهار که در سال ۱۳۶۵ انجام شد به همراه چند نفر دیگر از همرزمان بسیجی‌اش در شلمچه مفقودالاثر شد و شاهدان عینی، شهادتش را در چهارم دی ۱۳۶۵ تائید کردند. پیکر پاک این شهید والا مقام، هفدهم ۱۳۶۸ با تلاش نیروهای تفحّص پیدا شد و به زادگاهش بازگشت.

بخشی از کتاب:

فروردین ۱۳۶۵ در حال پیشروی در منطقه کارخانه نمک، از مناطق عملیاتی والفجر ۸، بودیم. من و بهبود و مسعود الوندی، همراه یک پیرمرد و یک عدّه دیگر توی یک خط راه می‌رفتیم.

بهبود حتّی سرش را نمی‌چرخاند ، مبادا دشمن حمله کند و او غافلگیر شود. تمام مسیر هم تلاش می‌کرد صف را به هم نزند و رخصت نمی‌داد کسی جلوتر از آن پیرمرد جلوتر راه برود.

گفتم: «بهبود! یک کم رعایت کن! ما جوان‌تر هستیم و تر و فرز. بگذار ما جلو برویم!» بهبود گفت: «نه! اینجا هم احترام بزرگتر واجب است و ایشان باید جلوتر از ما قدم بردارد!»

پیش از عملیات کربلای ۴، همدیگر را دیدیم. ساکش را به دستم داد و گفت: «این ساک، امانت دست تو». گفتم: «چرا به تعاون نمی‌دهی؟! من هم با تو در عملیات شرکت می‌کنم و به اندازه تو در خطر هستم». جواب داد: «نه! من شهید می‌شوم اما تو به خانه بر می‌گردی؛ با همین کیف و وصیتنامه من». گفتم: «وصیت‌نامه؟!» کاغذی به دستم داد و گفت: «این پیش تو بماند یک روز به کار می‌آید!»

از دانشگاه پرستاری انصراف داده بود. برایم سوال شد که چرا این کار را کرده است. گفت: «رشته‌های پزشکی، مربوط به جسم انسان است اما من احساس کردم به طبابت روحم بیشتر نیازمندم».

کتاب «او از من دور می‌شود» با شمارگان ۵۰۰ نسخه در ۴۸ صفحه در قطع رقعی در سال ۱۴۰۱ به زیور طبع آراسته شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار