ظهور توانمندی بانوان در رویداد عفاف و حجاب/ تولید داخلی در گرو حمایت مردمی

برگزاری رویداهای ملزومات حجاب و عفاف و عرضه پوشاک با کیفیت و متنوع توانسته استقبال خوب مردم را با خود همراه کند تا علاوه بر حمایت از تولیدکنندکان داخلی و مشاغل خانگی به ارتقا جایگاه زنان در حوزه اقتصادی و اجتماعی کمک کند و در همین زمینه دومین رویداد حلما در اصفهان در حال برگزاری است.
کد خبر: ۵۷۶۳۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲ - 02March 2023

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، رویدادهای ملزومات حجاب و عفاف چند ماهی است که در اصفهان با برندهای مطرح البسه و با همکاری سازمان‌های مختلف برگزار می‌شود که به گفته غرفه‌داران و تولیدکنندگان مشارکت‌کننده، مزیت‌های چند جانبه را به همراه دارد. در واقع علاوه بر حمایت از مشاغل خانگی، به تولید داخل و اشتغال جوانان ایرانی کمک می‌کند و با وجودی که بسیاری از فعالان حوزه مشاغل خانگی زنان سرپرست خانوار هستند می‌توان چنین رویدادهایی را به منظور معرفی زنان هنرمند و توانمند برگزار کرد که زن ایرانی در کنار مدیریت خانواده، قادر به ارتقا و رشد جایگاه فردی و اجتماعی خود در عرصه‌های مختلف است.

پس از برگزاری چند رویداد عفاف و حجاب در مرکز شهر اصفهان، دومین رویداد سلما با ۳۴ غرفه برپا شد، سمانه الصاق مجری برگزاری رویداد سلما در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: تلاش براین است تا در نقاط مختلف شهر چنین رویدادهای برگزار شود که به اعتمادسازی و جذب مشتری، آشنایی مردم با برندهای مختلف تولید داخل کمک می‌کند و همین‌طور در تقویت اشتغال و کارآفرینی به ویژه برای بانوان حائز اهمیت است.

ظهور توانمندی بانوان در رویداد عفاف و حجاب/ تولید داخلی در گرو حمایت مردمی

وی با بیان اینکه دسترسی خانواده‌ها به پوشاک با کیفیت و مورد نیاز خود نیاز به تسهیلگری دارد، بیان داشت: به نظر می‌رسد جای کار فراوانی در عرصه پوشاک وجود دارد که برپایی این رویداد با هدف تقویت بازاریابی و بازارسازی برای تولیدکنندگان و کارآفرینان این عرصه صورت گرفت.

الصاق در خصوص تنوع و سلیقه مخاطبان در انتخاب اجناس گفت: اجناسی که در این رویداد عرضه می‌شود، علاوه بر زیبایی و به روز بودن، برخوردار از استانداردهای کیفی و با رعایت موضوع حجاب در مانتوها، انواع چادرهای مشکی و موارد مرتبط هستند.

مجری دومین رویداد پوشاک مادروکودک و ملزومات حجاب با اشاره به کم توجهی به پوشاک کودک و نوجوان ادامه داد: لازم است براساس سلیقه و انتظار نوجوانان با توجه به حفظ شئونات اسلامی، فعالیت بیشتری در زمینه تولید پوشاک و البسه کودک و نوجوانان صورت گیرد.

دیده شدن توانمندی جوانان در تولید و اشتغال

در این رویدادها تنوع پوشاک، کیفیت و قیمت بیشترین مولفه‌های مورد توجه مردم قرار می‌گرفت که حتی دلیل حضور در این رویدادها را کیفیت و قیمت مناسب اجناس عنوان می‌کردند. بسیاری از خانواده‌ها تجربه مشارکت در این رویدادها و خرید را داشتند که با شنیدن خبری از برگزاری رویدادهای حجاب و عفاف از آن استقبال می‌کردند، زیرا جنس ایرانی را به دلیل کیفیت آن نسبت به سایر اجناس خارجی بهتر می‌دانستند.

ظهور توانمندی بانوان در رویداد عفاف و حجاب/ تولید داخلی در گرو حمایت مردمی

توجه به پوشاک کودک و نوجوان و کوتاه کردن دست واسطه‌گران

زارعی با اشاره به زمینه فعالیت خود در حوزه کودک و نوجوان گفت: محصولات این حوزه از پارچه تا طراحی دوخت توسط زنان ایرانی انجام می‌شود و با سلیقه ایرانی مطابقت دارد؛ اگر این رویدادها قیمت مناسبی داشته باشند بهتر است و دولت هم حمایت کند تا هزینه‌ها برای کسب و کارهای نوپا و تازه کار تسهیل شود، حتی می‌توانند وام بدهند و تجهیزات و خرید پارچه را برای ما کمی آسان کنند.

وی با بیان اینکه یکی از نکات حائز اهمیت این رویدادها کوتاه کردن دست واسطه‌ها و پایین آمدن قیمت‌ها است، افزود: زمانی که مستقیماً جنس را توسط تولیدکننده عرضه کنیم این وسط دست واسط‌ها برای سود بیشتر کوتاه می‌شود و در نتیجه قیمت‌ها برای مشتریان مناسب‌تر خواهد شد.

ظهور توانمندی بانوان در رویداد عفاف و حجاب/ تولید داخلی در گرو حمایت مردمی

زهرا زارعی یکی از غرفه‌داران این مجموعه بود که مدیریت یک تولیدی البسه کودک و نوجوان را به عهده دارد در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس گفت: دیده شدن زحمات فعالان این حوزه بسیار اهمیت دارد که به جای استفاده از کالاهای خارجی و وارداتی از محصولات داخلی و حاصل زحمات همین جوانان بهره‌مند شوند و از این طریق کسب و کارها رونق پیدا کند.

وی افزود: با فراهم‌سازی زمینه پیشرفت، جوانان ما به جای خرید کالاهای خارجی از محصول داخلی استفاده می‌کنند، از سوی دیگر با ایجاد زمینه‌های فروش به تدریج محاسن و معایب کارها مشخص و پیشرفت برای جوانان محقق می‌شود.

حمایت مشاغل خانگی در مسیر اشتغال زنان سرپرست خانوار

مریم الهامی پور از دیگر تولیدکنندگان ملزومات حجاب در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس گفت: باید در برگزاری چنین رویدادهایی با تبلیغات بیشتر و زمان‌بندی مناسب اهتمام ورزند.

وی با بیان اینکه این محصولات با سود بسیار جزئی به مردم ارائه می‌شود، گفت: یکی از مشکلات چنین مشاغلی نبود کارت خوان و پرداخت مالیات است، از سویی دیگر روند مراحل اداره کار و بازدیدها طولانی است و این باعث خسته شدن تولیدکننده از ادامه روند می‌شود.

الهامی پور با اشاره به اینکه اغلب خیاطان و فعالان این حوزه زنان سرپرست خانوار هستند، بیان داشت: باید برای حمایت این قشر همت شود و دولت در هزینه‌های برگزاری رویدادهای حجاب و عفاف همراهی کند و حتی مکان ثابتی را برای دیده شدن در نظر بگیرند.

این تولیدکننده معتقد است که با شرایط امروزه و هجمه‌های بسیاری که علیه حجاب می‌شود باید از این تولیدکنندگان حمایت شود تا پوشاکی مناسب و متنوع را جایگزین مانتوهای جلوباز کنند.

وی با بیان اینکه این محصولات ضمانت دوخت دارد و تا یک سال تضمینی است، گفت: برای یک محصول با کیفیت قطعاً نیاز به هزینه است و تولیدات داخلی برای استقبال بیشتر بر روی کیفیت و ضمانت آن کار می‌کنند تا رضایت مشتری را به همراه داشته باشد.

دومین رویداد بزرگ حورا با حضور بیش از ۸۰ نشان مطرح حوزه حجاب از اصفهان و سراسر کشور از ۱۰ تا ۱۲ اسفندماه در سالن امام صادق (ع) خیابان پاسداران در حال برگزاری است،این رویداد از ۱۱ صبح تا ۹ شب میزبان مردم است.

منبع: فارس

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار