مراسم بزرگداشت یاد و خاطره روحانیون شهید عرصه بین الملل در قم برگزار شد

مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهدای روحانی عرصه بین الملل در آستانه نیمه شعبان در سالن همایش ایثار مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم برگزار شد.
کد خبر: ۵۷۶۴۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۳ - 02March 2023

گرامیداشت یاد و خاطره روحانیون شهید عرصه بین الملل در قمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهدای روحانی عرصه بین الملل، در آستانه نیمه شعبان با حضور جمعی از فرهیختگان جبهه مقاومت از کشور‌های مختلف در قم برگزار شد.

در ابتدای این همایش حجت الاسلام والمسلمین «سید مفید حسینی کوهساری» مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه‌های علمیه در سخنانی به نمایندگی آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با تبریک ایام و اعیاد شعبانیه اظهار داشت: شهدا از خون و جان خود گدشتند تا چراغ هدایتی برای همه بخصوص علما و بزرگان باشند؛ در واقع شهدا مصبا ح هدایت و مایه افتخار هستند.

وی افزود: علمای شهید و حوزه‌های علمیه پا در مسیری گذاشتند که مسیر قرآن و اهل بیت (ع) است و از این بابت افتخار می‌کنیم.

حسینی کوهساری با اشاره به گذشت ۴۴ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: در حالی وارد چهل و پنجمین سال پیروزی می‌شویم که انقلاب، انواع دشمنی‌ها و دسیسه‌ها و توطئه‌ها را به خود دیده و لمس کرده است و ما دیدیم که مردم ما در راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، چه حماسه بزرگی را آفریدند و این موجب مباهات و افتخار برای تمامی مسلمانان و شیعیان است.

وی در ادامه، سوره‌های مسبحات قرآن کریم و ارتباط آن با موضوع ظهور و حضرت حجت (عج) را مورد اشاره قرار داد و گفت: خداوند در سوره صف می‌فرماید اگر می‌خواهید به عصر ظهور برسید، باید به مسبحات و پاک کننده‌های جامعه توجه داشته باشید.

حسینی کوهساری با اشاره به آیه‌ای در اهمیت جهاد در راه خدا، ابراز کرد: در این سوره صحبت از جهاد و چند موضوع دیگر می‌شود از جمله اینکه کسانی هستند که اراده می‌کنند نور خدا را خاموش کنند.

وی تاکید کرد: با اینان نمی‌توان با منطق و عقلانیت و گفتگو با آن‌ها صحبت کرد؛ آن‌ها توطئه می‌کنند که نور خدا را خاموش کنند، اما اراده خدا این نیست که دین خدا و نور الهی خاموش بشود؛ خدا نور خودش را بر سرتاسر عالم خواهد گستراند.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه‌های علمیه گفت: روحانیت در خط مقدم انقلاب و دفاع مقدس و دفاع از حرم‌های اهل بیت (ع) بود و این باعث افتخار ماست که روحانیت در مسیر سنت و عادت اهل بیت (ع) در طول تاریخ که همانا شهادت فی سبیل الله بود، قدم نهاده است.

وی تصریح کرد: کار روحانیت تولید فکر، نظریه پردازی، گفتمان سازی و هدایت به امر و دست‌گیری است و خانواده‌های معظم شهدا که چشم و چراغ جبهه مقاومت هستند، جامعه را پاک می‌کنند تا زمینه ظهور فراهم شود.

در این همایش پیام آیت الله نوری همدانی از مراجع عظام تقلید توسط حجت الاسلام حسینی کوهساری قرائت شد؛ همچنین میزگردی با عنوان سیر تاریخی شهدای روحانیت توسط آیت الله سید یاسین موسوی امام جمعه بغداد، نقش روحانیت در گفتمان سازی شهادت و مقاومت توسط حجت الاسلام سید لیث حیدری رییس مجموعه تکامل تربیتی، رسالت حوزه‌های علمیه در جبهه مقاومت توسط حجت الاسلام محمدی سیرت نماینده، ولی فقیه در نیروی قدس سپاه، نقش روحانیت در زمینه سازی ظهور توسط آیت الله صالحی رئیس شورای علمای شیعه افغانستان، فلسطین و شهدای روحانی بین الملل توسط حجت الاسلام معین الدقیق نماینده حزب الله لبنان، حوزه و روحانیت و جبهه مقاومت و تحقق تمدن نوین اسلامی توسط حجت الاسلام کوهساری با عنوان برپا شد.

در پایان، خانواده‌های معظم ۳۵ روحانی شهید از ایران، افغانستان، پاکستان، عراق، سوریه و لبنان با اهداء هدایایی با حضور مهمانان حاضر و حجت الاسلام مجید منتظرزاده فرمانده تیپ ۸۳ طلاب رزمی تبلیغی امام جعفر صادق (ع)، حجت الاسلام علی لقمانپور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم، حجت الاسلام محمدمهدی اصغردوست رئیس دفتر سازمان نشر آثار مشارکت روحانیت در دفاع مقدس در استان قم، حجت الاسلام شیخ عبدالله دقاق نماینده آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین، حجت الاسلام سید حسین نجاتی مدیر آموزش و تربیت حشدالشعبی و تعدادی از پیشکسوتان و جانبازان دفاع مقدس، تجلیل شدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار