فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ:

دشمنان هیچ امیدی برای غلبه بر انقلاب اسلامی ندارند

سردار سرتیپ «حسن‌زاده» گفت: وضعیت ما امروزه اینگونه است که دشمنان ما به هیچ عنوان هیچ امیدی به ظرفیت و توانمندی خود برای پیروزی در مقابله با انقلاب اسلامی ندارند؛ تنها امید آن‌ها این است که از خطای ما بتوانند به یک موفقیت دست پیدا کنند.
کد خبر: ۵۷۶۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۰ - 02March 2023

دشمنان هیچ امید به توانمندی خود برای مقابله با انقلاب اسلامی ندارندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار «حسن حسن‌زاده» فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ در همایش «مودت‌آفرینان ولایت مدار ۴» عصر امروز (پنج‌شنبه) در ستاد فرماندهی سپاه تهران بزرگ برگزار شد، اظهار داشت: من از سال ۱۳۷۸ با همکاران ناجا کار کردم. شیرین‌ترین تعامل و همکاری با سردار محمدیان داشتم. نگاهی از دور بر نیروی انتظامی است و نگاهی از نزدیک. نیرویی که دائم در حال مأموریت است، نیروی انتظامی است. در هر شرایطی فراجا مأموریت دارد که جدا از وظایف جاری آن‌ها است.

سردار حسن‌زاده ادامه داد: ما نباید به خود غره شویم، اما این فتنه بزرگ اخیر که مرکزیت آن در تهران بود، شدت و گستردگی آن فراتر از دوره‌های قبل بود، مدت آن قابل توجه بود، شما با چند ویژگی به بهترین شکل ممکن کنترل کردید و به مرز مهار رساندید.

وی افزود: صدری که افراد فراجا، بسیج، سپاه، وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه به خرج دادند، آزمون بزرگی بود. صعه صدر همراه با اقتدار و قاطعیت و خستگی‌ناپذیری بود. این افتخارات و تجربیات بعد از ۴۴ سال نصیب شما شد.

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) گفت: تمام اسنادی که از دشمن داریم، متفق‌القول اعلام کردند که ما فکر می‌کردیم زمانی که یک هفته بگذرد، آن‌ها خسته می‌شوند، اما همه در سپاه، بسیج و فراجا اذعان داشتند که افراد سپاه، بسیج و فراجا ایستاده‌اند. یک نفر نبود که گله کند. با آنکه همه خسته شده بودند، اما تا روز آخر ایستادند و ایستادگی و خستگی‌ناپذیری آن‌ها دشمن را حیرت‌زده کرد.

سردار حسن‌زاده در مورد اطاعت‌پذیری و حضور پیش‌دستانه گفت: اطاعت‌پذیری به این معنا که تدبیر فرمانده رده بالاتر را می‌پذیرد، ارزشمند است. حضور پیش‌دستانه‌ای که در همه عرصه‌ها از صبح داشتیم. اگر بسیج نباشد و همه ما اعم از سپاه و فراجا کنار هم جمع شویم، نمی‌توانیم تهران را پوشش دهیم.

وی ادامه داد: دو نیرو در کنار بسیج بودند که از هشت صبح در میدان بودند که یکی از آن‌ها نیرو‌های بودند که عمده نیرو‌ها را تشکیل می‌دادند؛ اینگونه که ابتدا دانشگاه‌ها را پوشش می‌دادند و حوالی ۱۱ به بازار می‌رفتند و مراقب آنجا بودند و تا ۱۰_۱۱ شب بودند و گردان‌های بیت‌المقدس‌ی اقشار ما بودند. ما از جانبازان در فاتب، بسیج و سپاه که مظلومانه آسیب دیدند و مجروح شدند، تشکر می‌کنیم.

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ در مورد ویژگی فتنه اخیر گفت: یکی از ویژگی‌های این دوره فتنه این بود که فرماندهان سپاه، بسیج و فراجا همه کف میدان بودند که باید قدر دانسته شود و از آن‌ها تشکر شود.

سردار حسن‌زاده افزود: جلساتی در سه سطح برگزار می‌شود که در این شش ماه فاصله افتاد، اما نشست مشترک تحت عنوان «مودت امنیت‌آفرینان» برگزار شد.

فرمانده سپاه تهران بزرگ در مورد تعامل دستگاه‌ها با یکدیگر هم گفت: نتیجه هم افزایی باید ضریب پیدا کند و الا هم‌افزایی نیست و هماهنگی هست، اما اگر در تمام سطوح اتفاق بیافتد، هم افزایی پیدا می‌شود.

وی افزود: تعاملات باید اینگونه باشد که در بحث تبیین‌گری، ما دو نوع نگاه داریم. یکی نگاه «بر کشتی» و نگاه «در کشتی». نگاه برگشتی این است که ما کشتی را از بالا نگاه کنیم مانند کشتی انقلاب اسلامی از پارادایم طاغوت به سمت ساحل اسلام در حرکت است و ما در میانه اقیانوس هستیم. ما ایستادیم و موفق شدیم. دشمن هر کار کند، دو برابر می‌بیند.

سردارحسن‌زاده ادامه داد: ممکن است شبیه اتفاقاتی که در گذشته برای ما افتاده است، این بار هم بیافتد، اما ما امیدواریم، زیرا آن موقع که به ما حمله می‌شد، تجربیات امروز نداشتیم، اما امروز تجربه ۴۴ سال را داریم و با نگاه به گذشته به‌سمت آینده حرکت می‌کنیم.

وی در مورد نگاه «در کشتی» و نگاه «بر کشتی» گفت: نگاه «در کشتی» اینگونه است که اگر نگاه هرکسی در زندگی شخصی، سازمانی و سیاست‌گذاری کل کشور و جهان معطوف به داخل باشد، انگیزه‌اش کم می‌شود. کسی موفق است که درون کشتی را ببیند و آن را اصلاح کند و حواسش به نگاه «بر کشتی» باشد. ما عاجز از حرکت به سمت هدف نیستیم؛ بلکه دشمن از کنترل ما عاجز است.

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) ادامه داد: تعاملات، هم‌افزایی و هماهنگی میان سپاه تهران و فاتب در بهترین حالت نسبت به گذشته بوده که نگاه «بر کشتی» و اختلاف نظر‌هایی که وجود دارد، نگاه «در کشتی» است که نمی‌تواند به نگاه «بر کشتی» خدشه وارد کند.

سردار حسن‌زاده اظهار داشت: بسیج و فاتب از نظر مردم و فرمانده معظم کل قوا، جزء نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی هستند و هیچ عقلی نمی‌پذیرد که دو رده در ملأ عام با هم درگیر شوند با وجود آنکه اختلاف نظر وجود دارد.

وی خطاب به فرماندهان زیردست خود در سپاه حضرت رسول (ص) گفت: در هر جایی که سردار محمدیان حضور پیدا کند، هر نکته‌ای را که بگوید، فرماندهان به آن عمل کنید و بعد از آن که عمل کرد، مرا هم مطلع کند. همه کمک کنند که وضعیت تعامل و همکاری بهتر از امروز شود.

فرمانده سپاه تهران بزرگ ادامه داد: تعاملاتی ۴۵ روز یک بار است. فرمانده ناحیه، سرکلانتر و فرمانده حوزه‌ها و کلانتر‌ها دور هم جمع شوید و روی موضوعات خود جلسه بگذارید، این را حل کرده و مصوب کنید. هر این جلسه‌ها بیشتر بوده‌اند، مشکلات کمتر شده‌اند. در جلسات وبیناری، اطلاعات ما نسبت به امورات یکدیگر باید بیشتر شود.

سردار حسن‌زاده افزود: در جلساتی که با هم می‌گذارید، اطلاعات را به‌صورت کامل و ابلاغیات را با هم مرور کنید. هر چه اطلاعات و آگاهی‌ها بالاتر برود، عملکرد ما بهتر می‌شود. ما باید هوشمندانه عمل کنیم. اگر حادثه را کنترل نکنیم، نمی‌توانیم از پس آن بربیاییم.

وی اظهار داشت: وضعیت ما امروزه اینگونه است که دشمنان ما به هیچ عنوان هیچ امیدی به ظرفیت و توانمندی خود درپیروزی در مقابله با انقلاب اسلامی ندارند. تنها امید آن‌ها این است که از خطای ما بتوانند به یک موفقیت دست پیدا کنند.

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) در پایان گفت: دشمنان از بدعملی، بی‌تدبیری، ورود و تند ما به یک قضیه که نباید اتفاق بیافتد، ادبیاتی که نباید به کار برده شود و تصمیمی که نباید گرفته شود، سوء استفاده کرده و نقطه ضعف ما را پیدا می‌کنند تا از این طریق خود را به این موفقیت برسانند؛ همچنین آن‌ها از غفلت ما از نیروها، انگیزه، ایمان و بصیرت آن‌ها استفاده می‌کنند تا وارد قضیه شوند.

انتهای پیام/ ۱۱۸

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار