جانشین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در همایش تبیین اندیشه‌های دفاعی امام خامنه‌ای:

اندیشه‌های دفاعی رهبر معظم انقلاب اسلامی پیروزی را تضمین کرده است

حجت‌الاسلام شیرازی با اشاره به بایدها و نبایدها در اندیشه دفاعی رهبر معظم انقلاب گفت: نظام دفاعی رهبر معظم انقلاب منطبق با اسلام ناب محمدی است و این منظومه فکری توانسته است فرهنگ جهاد، مبارزه با استکبار و مبارزه با کفر را نهادینه کند.
کد خبر: ۵۷۵۹۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۲ - 27February 2023

به گزارش گروه دفاعی و امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «علی شیرازی» جانشین رئیس عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در همایش تبیین اندیشه های دفاعی امام خامنه ای با گرامیداشت یاد شهدای انقلاب و دفاع مقدس و مدافعان حرم با اشاره به منظومه فکری رهبر انقلاب اظهار داشت: منظومه فکری رهبری؛ یک منظومه نظام مند است که در آن سه نظام بینشی، ارزشی و اجتماعی مورد بحث قرار می‌گیرد.

جانشین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع افزود: نظام فکری کلیدی‌ترین نظام از زیرمجموعه های نظام اجتماعی است که در ذیل نظام دفاعی نظام های فرهنگی، اقتصادی، امنیتی و شناختی تعریف می شود که یکی از مباحث نظام دفاعی است.

حجت‌الاسلام شیرازی با اشاره به تدوین بهترین الگوی دفاعی با تکیه بر اندیشه های دفاعی رهبر انقلاب یادآور شد: زیباترین و بهترین الگوی دفاعی امروز در جهان الگوی نظامی دفاعی رهبر انقلاب است و به این دلیل می گوییم زیبا که این منظومه فکری هم به بعد معنوی توجه داشته و هم از پشتوانه قرآنی و روایی برخوردار است.

جانشین رئیس عقیدتی سیاسی وزارت دفاع تصریح کرد: نظام دفاعی رهبر انقلاب الگو گرفته از نظام دفاعی پیامبر گرامی اسلام است این نظام در عرصه علمی و عملی در نیروهای مسلح موجب رشد و شکوفایی است و آنها را به سمت پیشرفت و تعالی حرکت می دهد.

حجت‌الاسلام شیرازی ادامه داد: اگر می بینید امروز در جمهوری اسلامی در امنیت کامل به سر می بریم و تمام طرح های پیچیده دشمن در حوزه نظامی با شکست مواجه شده و موفق نیست به دلیل پشتوانه دفاعی این کشور است که از یک پشتوانه علمی، دفاعی و قرآنی برگرفته از اولیای الهی نشات می گیرد.

وی گفت: امروز نیروهای مسلح از نظر علمی و عملی دارای کامل ترین نظام دفاعی است، چرا که در موضوع دفاعی در مقابل هر توطئه درونی و بیرونی ایستاده ایم. توان دفاعی ما همواره دشمن را در هر جای دنیا مایوس کرده است و این نظام از نظر تجهیزات مادی و معنوی به یک نظام قوی و قابل قبول تبدیل شده است.

حجت‌الاسلام شیرازی با بیان اینکه در نظام دفاعی ما عمده قدرت مربوط به بعد معنوی است گفت: رهبر انقلاب هر جا سخن از ارتش، بسیج و سپاه می کنند بالاتر از همه قدرت ها پشتوانه بیرونی ملت ایران را مورد تاکید قرار می دهند یعنی در نظام دفاعی اندیشه رهبر انقلاب مردم سهم دارند و سهم اصلی مربوط به ملت ایران است.

وی اظهار داشت: نظام دفاعی رهبر انقلاب توانسته است فرهنگ جهاد، مبارزه با استکبار، کفر و نفاق را نهادینه کند و امروز معرفی انقلاب تنها از نظر جغرافیایی نیست بلکه سخن از تفکر است، تفکری که امروز به دنیا صادر شده است.

جانشین رئیس عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با بیان اینکه نهادینه کردن مقاومت یک اصل مسلم در نظام دفاعی رهبر انقلاب است، گفت: این امر امروز در جهان تثبیت شده است و امروز مقاومت را در سوریه، عراق و لبنان می بینیم. مقاومت رکن رکین اندیشه های دفاعی رهبر انقلاب است که در ایران اسلامی نهادینه و در جنگ شناختی، امنیتی، سیاسی و در تمام جبهه های جنگ ترکیبی تثبیت شده است.

وی گفت: نظام دفاعی اندیشه های رهبر انقلاب پیروزی را تضمین کرده است و هیچ دشمنی نتوانسته ما را در حوزه های نظامی شکست بدهد؛ در جنگ هشت ساله، در مبارزه با صهیونیسم و در رویارویی با داعش این نظام دفاعی پر رنگ تر از گذشته به راه خود ادامه می دهد. مقاومت امروز ملت فلسطین پیروزی آنها را به اوج رسانده و دشمن را با شکست مواجه کرده است و امروز اسرائیل در مقابل عزم مردم فلسطین عاجز است. امروز از نظام دفاعی رهبر انقلاب برای دفاع در همه جای دنیا از لبنان تا سوریه، یمن و فلسطین الگو گرفته اند و سردار مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی الگوی مقاومت را در منطقه گسترش داد.

حجت‌الاسلام شیرازی گفت: در اندیشه دفاعی رهبر انقلاب بایدها و نبایدهایی وجود دارد. سلطه پذیری و سلطه گری در این اندیشه ممنوع است. ستم پذیری و ستمگری ممنوع است. ساخت بمب شیمیایی و بکارگیری آن در کشتار جمعی منع شده است. نظام دفاعی اندیشه رهبر انقلاب منطبق با دین مبین اسلام و اسلام ناب محمدی است که الگویی مقاوم و شکست ناپذیر است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها