یادداشت/ حامد افروغ

میلاد حضرت علی‌اکبر علیه‌السلام؛ روز تجلی جوان تراز انقلاب اسلامی

روز تولد حضرت علی اکبر (علیه‌السلام) فرصت مغتنمی است تا مدیران ضمن شناسایی جوانان نخبهء متعهد و متخصص، گامی عملی برای تربیت نسلی تازه نفس برای آینده کشور بردارند و به برکت این روز فرخنده در عمل امیدواری و هویت‌بخشی به جوانان را پیاده سازند.
کد خبر: ۵۷۶۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۴:۲۳ - 04March 2023

میلاد حضرت علی‌اکبر (ع)؛ روز تجلی جوان تراز انقلاب اسلامیگروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس ـ حامد افروغ؛ انقلاب اسلامی سال ۱۳۵۷ در حالی به رهبری یک پیر خردمند و اهل عرفان و تقوا به پیروزی رسید که در جواب دشمنان مبنی بر اینکه با اتکا به کدامین پشتیبان مردمی پا به میدان نبرد گذاشته‌ای، گفت که یاران من در گهواره‌ها هستند. این فرمایش تاریخی عمق نگاه راهبردی و تعیین‌کننده ولایت به ملت را نشان می‌دهد که نسل جوان همواره بازوی توانای ولایت امر در پیشبرد اهداف اسلامی ـ ملی برای تعالی ایران عزیز است.

تاکیدات مکرر امامین انقلاب اسلامی مبنی بر میدان دادن به جوانان جهت زنده نگه داشتن نهضت و از سوی دیگر پیشبرد اهداف انقلاب از همین نگاه حقیقی و صد البته عملی نشات می‌گیرد. نگاهی که بواسطه شرایط خاص بدو پیروزی انقلاب اسلامی مسئولان امر را مجبور به تبعیت از فرمایش امام راحل کرد، ولی پس از آن که مسئولان پاگیر و البته از نظر اقتصادی اغلب آن‌ها جاگیر! در مناصب شدند، رفته رفته نسل جوان به محاق رفت و بیشتر کارکرد خود را در لبیک گفتن به ندای رهبری جهت حضور در میدان نمود می‌یافت.

آنچه که بر درد می‌افزاید این که است مسئولان علی‌رغم اینکه هر سال پس از راهپیمایی‌های هر بار باشکوه‌تر ملت بر جوان‌گرایی جهت حل مسائل و مشکلات تاکید می‌کنند، اما در عمل جوانان قوم و قبیله و حزب خود را جهت هدایت شدن از پشت صحنه به منصه می‌رسانند تا ضمن گرفتن قیافه روشنفکرانه و البته ایثارگرانه، گوشه چشمی هم به منافع خود داشته باشند؛ همان منافعی که بعضا با منافع ملت تعارض دارد و سبب بروز خیلی از مشکلات داخلی شده است.

جوان گرایی در مدیریت کشور به نظر نویسنده اگر به انتصاب جوانان تحصیل‌کرده در پست‌های کشور ختم شود، در واقع در پوسته مانده و مغز این راهبرد جدی را ضایع کرده است. قطعا جوانان بی‌تجربه و یا کم‌تجربه را یارای حل مشکلات نیست، اما شناسایی جوانان نخبه و حقیقتا فکور در کنار دست مسئولان می‌تواند هم شور جوانی آنان را به سامانه مدیریتی کشور تزریق کند، هم آن جوانان برای مدیریت‌های آتی آماده شوند و هم مسئولان مسن کشور از رخوت و خمودگی درآمده و چالاکی لازم را برای پیگیری امور مردم بیابند.

روز تولد حضرت علی اکبر (علیه‌السلام) از این‌رو فرصت مغتنمی است تا مدیران ضمن شناسایی جوانان نخبهء متعهد و متخصص، گامی عملی برای تربیت نسلی تازه نفس برای آینده کشور بردارند و به برکت این روز فرخنده در عمل امیدواری و هویت‌بخشی به جوانان را پیاده سازند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار