استاندار مازندران:

نگاه کلان به روستاهای مازندران یک ضرورت توسعه‌ای است

«حسینی‌پور» با تاکید بر اینکه اقتصاد روستایی باید با برنامه‌ریزی متحول شود، گفت: نگاه کلان به روستاهای مازندران یک ضرورت توسعه‌ای است.
کد خبر: ۵۷۶۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۱ - 04March 2023
نگاه کلان به روستاهای مازندران یک ضرورت توسعه‌ای استبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، «سیدمحمود حسینی‌پور» استاندار مازندران در حاشیه نهمین سفر شهرستانی به بابل در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مناطق بندپی شرقی و غربی و بابل کنار از یک طرف دارای ظرفیت‌های اقتصادی بی‌نظیر هستند و از سوی دیگر با محرومیت‌هایی مواجه هستند که برای رفع این دغدغه تلاش خواهیم کرد.

وی با تاکید بر این که اقتصاد روستایی باید با برنامه‌ریزی متحول شود، گفت: نگاه کلان به روستاهای مازندران یک ضرورت توسعه ای است.

حسینی‌پور با بیان اینکه توسعه اقتصاد روستا اولویت مهم مدیریت استان است، بیان داشت: اقتصاد روستا‌ها باید با برنامه‌ریزی دقیق متحول شود و دستگاه‌های اجرایی مرتبط با حوزه روستایی، طرح‌های پیشنهادی خود را ارائه دهند.

استاندار مازندران با عنوان اینکه راهبرد ما در مباحث توسعه‌ای استان باید تعاملی باشد، خاطرنشان کرد: سند آمایشی منطبق بر شرایط استان در حال تدوین است، باید مسائل و مباحث روستا‌ها در این سند کلان دیده شود.

حسینی‌پور با عنوان اینکه مازندران دارای سه هزار و ۶۰۰ روستا است که ظرفیت آن‌ها سال‌ها به شدت مورد غفلت قرار گرفت، بیان کرد: در بحث تولید اگر بتوانیم مشکلات اقتصاد روستا‌ها را حل کنیم، مشکلات شهر‌های ما هم کمتر می‌شود.

استاندار مازندران از تشکیل کارگروه ویژه‌ای برای بررسی مشکلات روستا‌ها با محوریت اداره کل روستایی و مشارکت بنیاد مسکن، عضویت نماینده‌ای از مجمع نمایندگان استان، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست خبر داد و گفت: تقویت روستا‌ها بویژه طرح هادی، مسکن روستایی و اشتغال جوانان و مسایل مرتبط با کشاورزی در این جلسه بررسی شده است.

حسینی‌پور با اشاره به این که مازندران در سایه همت، تعامل و تلاش شبانه روزی همه ما ساخته و شکوفا می‌شود، ادامه داد: همه کسانی که مسئولیتی در قبال امور مردم دارند باید در برابر ترک فعل‌های خود پاسخگو باشند.

استاندار مازندران با بیان اینکه نگاه همه مسئولین در استان این است که مازندران یک استان گردشگری است و باید این مزیت اقتصادی شود، خاطرنشان کرد: باید با اقبال سرمایه گذاران بومی در وهله نخست و سرمایه گذارانی که علاقمند به توسعه استان هستند، مازندران را ساخت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار