یادداشت / مهدی فضائلی

از مسمومیت استنشاقی تا مسمومیت دیداری و شنیداری

در یک ضلع مسموم کردن دانش آموزان برنامه ریزی می‌شود؛ در ضلع دیگر عملیات گسترده روانی در داخل و خارج کشور سازماندهی می‌شود تا افکار عمومی داخل را برای آشوبی دیگر آماده و افکار عمومی کشور‌های دیگر را نسبت به ایران بدبین کند.
کد خبر: ۵۷۶۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰ - 04March 2023

از مسمومیت استنشاقی تا مسمومیت دیداری و شنیداریگروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس - مهدی فضائلی؛ رنگ‌پریدگی، حالت تهوع، بی حسی، کف بالاآوردن، سرگیجه، دل درد و افزایش ضربان قلب، از جمله علائمی است که دانش آموزان مسموم شده در مدارس قم و چند شهر دیگر اظهار کرده اند؛ علائمی که به گفته پزشکان ناشی از«مسمومیت استنشاقی» است و خوشبختانه، نه پایدار است و نه مسری و قابل انتقال به دیگران.

مسمومیت دانش آموزان، جدیدترین دغدغه و عامل نگرانی مردم و مسئولان کشور است، ولی با توجه به تلاش بی‌وقفه دشمن، قطعا آخرین آن نخواهد بود!

نگرانی به حقی که همه مسئولان باید با جدیت، منشأ آنرا شناسایی، با عواملش برخورد و افکار عمومی را در باره آن روشن نمایند.

توطئه اخیر، گویای حد و مرز نشناختن دشمنان هم هست و اینکه شکستن مقاومت و از پا درآوردن نظام و مردم شریف ایران، چقدر برای دشمن مهم است.

در کنار این همه حساسیت به جا و لزوم تلاش برای پایان دادن به این مسمومیت‌های سریالی، اما مسمومیت‌های دیگری را شاهد هستیم که علائم آن بسیار خطرناک تر، پایدارتر و مسری است، اما به ندرت در باره آن‌ها نگران می‌شویم یا حتی صحبت می‌کنیم چه برسد به اینکه شناسایی منشأ و مقابله با عواملش را مطالبه نماییم!

علائم این مسمومیت، افسردگی، یأس، بی تحرکی، عصبانیت، پرخاشگری، بدبینی و خودتحقیری است.

این مسمومیت از طریق دیدن و شنیدن عارض می‌شود لذا من نام آنرا «مسمومیت دیداری» و «مسمومیت شنیداری» می‌گذارم.

این مسمومیت خطرناک، از طریق دیدن یا شنیدن صحنه‌ها و اخبار گزینشی یا ساختگی و تکرار بی وقفه نمونه‌های مختلف در تقریبا همه حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی و مجهز نبودن به سیستم ایمنی مناسب بوجود می‌آید و شخص مبتلا با به اشتراک گذاشتن غافلانه چنین محتوا‌هایی با دیگران، در انتشار این مسمومیت سهیم می‌شود!

این در حالی است که «قول به غیر علم» هم حرام و هم غیرقانونی است و با کمی تأمل، غیراخلاقی و زیانبار بودن آن نیز قابل درک است.

برخی حکما گفته اند: «النفس و البدن یتعاکسان ایجابا و اعدادا» لذا با رنجور کردن روح و روان یک جامعه توسط اخبار و گزارش‌های منفی، تلاش می‌کنند جسم و فیزیک جامعه را نیز ناتوان و ضعیف کنند.

اما نکته بسیار مهم، ترکیب تهدیدات و ابزار مختلف بصورت همزمان است که «جنگ ترکیبی» را رقم می‌زند.

در همین مقطع به برخی اضلاع این نبرد چندضلعی توجه کنید!

در یک ضلع مسموم کردن دانش آموزان دختر برنامه ریزی می‌شود؛ در ضلع دیگر عملیات گسترده روانی در داخل و خارج کشور سازماندهی می‌شود تا افکار عمومی داخل را برای آشوبی دیگر آماده کند و افکار عمومی کشور‌های دیگر را نسبت به ایران بدبین؛ از سوی دیگر زمینه تشدید فشار‌های بین المللی را فراهم می‌آورند و همه این‌ها در حالیست که ارزش پول ملی کاهش یافته و دولت در حال چاره اندیشی برای آن است، آنهم در آستانه سال نو و بلافاصله پس از آن ماه مبارک رمضان که اوج عملیات بازار است!

در بررسی و تحلیل این صحنه، همسویی برخی جریان‌های سیاسی داخلی با دشمن بمنظور تقویت و گسترش مسمومیت دیداری و شنیداری، بر پیچیدگی آن می‌افزاید!

همسویی خسارت باری که بدلیل تکرار مکرر آن، نمی‌توان خوشبینانه آنرا از سر ناآگاهی قلمداد کرد.

به امید روزی که مسمومیت‌های غیر جسمی به اندازه مسمومیت بدنی اهمیت پیدا کند و مطالبه همگانی برای شناسایی منشأ، عوامل گسترش و برخورد با آن‌ها اولویت پیدا کند.

منبع: فارس

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار