مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی عنوان کرد؛

تبیین درست خدمات نظام در روستاها با رویکرد توسعه و آبادانی

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان‌ شرقی با مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۵۷۶۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۳ - 04March 2023

به گزارش دفاع‌پرس از آذربایجان‌ شرقی، «اکبر رضایی» مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی امروز در دیدار با «محمد اسکندری» مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری آذربایجان شرقی به اهمیت و جایگاه رسانه‌ملی در سطح کشور و خدمات ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی در روستا‌ها پرداخت و اظهار داشت: بخش قابل توجهی از جمعیت کشور در روستا‌ها و سکونت‌گاه‌های محلی اسکان دارند و ماندگاری و تثبیت جمعیت روستا‌ها امری مهم و ضروری است.

وی نقش شبکه‌های استانی رسانه‌ملی را در توسعه شهری و روستایی بسیار مهم خواند و خاطر نشان شد: همکاری و هم‌افزایی رسانه‌ملی و امور روستایی و شورا‌ها می‌تواند در ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان جهت جلوگیری از مهاجرت روستاییان بسیار موثر باشد.

رضایی به مسئولیت برجسته و انکارناپذیر جامعه گسترده روستایی در تولید محصولات کشاورزی و دامی و همچنین حفظ امنیت غذایی در کشور پرداخت و ابراز داشت: لازمه توسعه و شکوفا شدن اقتصاد روستایی داشتن سرمایه انسانی کار آمد و توانمند است و ما تلاش می‌کنیم با تولید برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی مناسب بتوانیم به رسالت خود در امر اطلاع‌رسانی، آگاهی بخشی، آموزش و جلب مشارکت مردمی عمل کنیم.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دستیابی به کشوری توسعه یافته و خودکفا اشاره و خاطرنشان کرد: امور روستایی و شورا‌ها و صدا و سیما می‌توانند با همدلی و بهره‌گیری از ظرفیت هم و کارآمد کردن برنامه‌ها با برنامه‌ریزی درست و جهت‌گیری در آثار تولیدی، اف‌های روشنی در پیشرفت و توسعه روستا‌ها رقم بزنند.

«محمد اسکندری» مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری آذربایجان‌ شرقی نیز با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت روستا‌های استان، به نقش محوری و سازنده‌ی شورا‌های اسلامی در تحقق اهداف گام دوم انقلاب و شکوفایی اقتصاد محلی پرداخت.

اسکندری از شورا‌های اسلامی به‌عنوان نمادی از مردم‌سالاری دینی و مشارکت در اداره امور محلی یاد کرد و افزود: بسترسازی برای پیشرفت و آبادانی روستا‌ها و خدمت بی‌منت به مردم با بهره‌گیری از مشارکت و توانمندی گروه‌های مختلف مردمی از جمله اهداف تشکیل شورا‌های روستایی در کشور است.

وی با قدردانی از تعامل و همکاری صمیمانه صدا و سیما با این حوزه ابراز داشت: دولت نگاه ویژه‌ای به روستا‌ها دارد و تلاش می‌کند با استفاده از دهیاران، ظرفیت روستا‌ها و مشارکت همه جانبه مردم، اتفاقات خوبی در این حوزه رقم بخورد.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری آذربایجان‌ شرقی بحث بوم‌گردی را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: تمام تلاش خود را بکار می‌گیریم تا با تقویت و بهره‌گیری شایسته از ظرفیت بوم‌گردی روستا‌های استان در امر توسعه گردشگری و اقتصادی و ایجاد شرایط و زیرساخت‌های لازم برای ماندگاری در روستا‌ها استفاده کنیم و در این مسیر نیازمند همراهی همه جانبه رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار