با حضور امام جمعه موقت تهران؛

سومین گردهمایی روحانیون ستاد ارتش برگزار شد

سومین گردهمایی سراسری روحانیون شاغل در ستاد ارتش و یگان‌های تابعه، صبح امروز (شنبه) با حضور آیت الله محمدکاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران در مرکز همایش‌های مصباح قرارگاه پشتیبانی این ستاد برگزار شد.
کد خبر: ۵۷۶۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۵ - 04March 2023

سومین گردهمایی روحانیون ستاد ارتش برگزار شدبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، آیت الله «محمدکاظم صدیقی» امام جمعه موقت تهران در سومین گردهمایی روحانیون ستاد ارتش اظهار داشت: تبلیغ و هدایت در درجه اول باید در سطح خود و سپس خانواده باشد و بعد در سطح جامعه، چون ایفای رسالت هدایت در سطح جامعه بار و امانت سنگینی است که تا خودسازی انجام نشود، آن هدف هم محقق نخواهد شد.

آیت‌الله صدیقی همچنین تصریح کرد: ارتباط قلبی و درونی با حضرت ولیعصر (عج) هم امر خودسازی درونی را برای ما آسان‌تر خواهد کرد و هم برکت کلامی در تبلیغ و هدایت دیگران را فزونی خواهد بخشید.

امام جمعه موقت تهران ضمن اشاره به آیاتی از قرآن کریم، شرایط تبلیغ به سمت نیکی را در پنج نکته شامل تزکیه نفس، انجام هر عملی برای رضای خدا و به دور از ریا، توجه و محبت به بندگان خدا، مقدم بودن عمل بر علم و این که هدایت مختص خدا بوده و ما فقط وسیله هستیم، دانست.

وی ضمن یادآوری سیره و سنت علمای گذشته در هدایت دیگران، انس با دعا و مناجات‌های شبانه را مهم‌ترین عامل تزکیه روح انسان دانست و افزود: تاثیر نماز شب و تهجد آنقدر بالاست که در قرآن کریم مقدم بر علم و دانش بیان شده است، چون تا زمانی که ظرف درونی انسان پاک نگردیده، ریختن محتوای علم در این ظرف بی‌فایده و بی‌نتیجه خواهد بود.

در این گردهمایی، حجت الاسلام والمسلمین احمد دهدار، رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش، حجت الاسلام والمسلمین مهدی ماندگاری، استاد حوزه و دانشگاه و تعداد دیگری از کارشناسان و اساتید حوزوی و دانشگاهی به ایراد سخنرانی پرداختند.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها