نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با دفاع‌پرس:

هیچ‌گونه نرمشی در مذاکرات احیای برجام جایز نیست/ غربی‌ها قادر به مقابله نظامی با ایران نیستند

بابایی کارنامی با اشاره به وقت‌کشی آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها در مذاکرات هسته‌ای، گفت: هیچ‌گونه نرمشی در مذاکرات احیای برجام جایز نیست
کد خبر: ۵۷۶۹۴۷
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۳:۱۷ - 08March 2023

هیچ‌گونه نرمشی در مذاکرات احیای برجام جایز نیست/ مشت اول را باید محکم بزنیم«علی بابایی کارنامی» نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به وقت‌کشی آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها در مذاکرات هسته‌ای، اظهار داشت: وقت‌کشی اتحادیه اروپا و آمریکا در جریان مذاکرات احیای برجام موضوع طبیعی است و با هدف کنترل ایران صورت می‌گیرد.

بابایی کارنامی خاطرنشان کرد: قطعاً هر کشوری مانند ایران که در مقابل نظام سلطه استقلال خود را حفظ می‌کند و از تاریخ و تمدن بزرگی چه در دوره اسلام و چه در دوره باستان برخوردار است مورد هجمه غربی‌ها قرار می‌گیرد. بر همین اساس غربی‌ها وقتی دیدند که قادر به مقابله نظامی با ایران نیستند سعی کردند از طریق ابزار سازمان‌های بین‌المللی رفتارهای ایران را کنترل کنند.

نماینده مجلس شورای اسلامی بیان داشت: مدیریت ایران و بهانه‌های هجمه علیه ایران زیاد است، دموکراسی، حقوق بشر، حقوق زنان، انتخابات، صنعت هسته‌ای، آزادی‌های سیاسی، توان موشکی و توان پهپادی نمونه‌هایی از این بهانه‌ها هستند، این درحالی است که غرب درخصوص سوژه‌های فشار علیه ایران خودش شدیدا دچار مشکل است.

وی افزود: در چنین شرایطی ما باید هوشیار و بصیر باشیم تا خواسته‌های دشمن بر ما تحمیل نشود، بنده جزء آن دسته از افرادی هستم که قائل بر هیچ‌گونه نرمشی در مذاکرات نیست، به قول مازندرانی‌ها باید چک اول را در مذاکرات محکم می‌زدیم تا دشمن حساب کار دستش بیاید.

بابایی کارنامی تأکید کرد: ما طبق فتوای رهبر معظم انقلاب اسلامی نمی‌توانیم از سلاح هسته‌ای استفاده کنیم، ولی منعی هم برای دستابی به آن نداریم، یکی از مولفه‌های قدرت هر کشور و عامل اصلی بازدارنده‌ای که منجر به عدم حمله‌های سنگین دشمنان یک کشور می‌شود داشتن سلاح هسته‌ای است.

نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مراجع و علمای دینی ما تأکید داشته‌اند اقداماتی که منجر به نسل کشی و کشتار دسته جمعی انسان‌های بیگناه می‌شود حرام است، بر این اساس هم ما هیچگونه استفاده از سلاح هسته‌ای نخواهیم داشت، همانطور که از قدرت بسیار بالایمان در حوزه موشکی و پهپادی استفاده نمی‌کنیم.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار