نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد؛

لزوم توجه به «جهاد تبیین» و «بصیرت» در آموزش و پروش

آیت الله «محمدی لائینی» گفت: ما به غیر از آموزش و پرورش و تربیت به ضلع سومی به نام جهاد تبیین و بصیرت نیاز داریم.
کد خبر: ۵۷۷۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴ - 05March 2023

لزوم توجه به «جهاد تبیین» و «بصیرت» در آموزش و پروشبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در گردهمایی مربیان و معاونین پرورشی شهرستان نکا، ضمن تبریک روز بسیج مستضعفان جهان و سربازان گمنام امام زمان (عج) و روز امور تربیتی و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: در اهمیت تربیت همین بس که خدای بزرگ تربیت را بر آموزش و علم مقدم داشته است، همچنین به فرموده امام راحل اساس خلقت جهان بر تربیت انسان است و جهان بر محور تربیت قرار دارد.

آیت الله محمدی لائینی تاکید کرد: باید تربیت را در آموزش و پرورش جدی بگیریم یعنی مسئولان این نهاد به معاونت پرورشی و مربیان بیش از معلمان و معاونت آموزشی اهمیت دهند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به وجود شرط برای جانمایی معاونت پرورشی در مدارس استان، خاطرنشان کرد: این موضوع درست نیست چرا که حتی اگر آن مدرسه یک دانش آموز داشته باشد هم نیاز به معاون پرورشی داریم، یک نفر را زنده کنیم یعنی همه را زنده کرده‌ایم.

این مسئول به سه مصداق تربیت اشاره کرد و گفت: تربیت واقعی، رهاشدگی و تربیت سوء سه نوع تربیت هستند، متاسفانه امروز شاهد برنامه‌ریزی دشمن برای تربیت سوء هستیم یعنی معلم در کلاس برای آمریکا سرباز تعیین کند، پس ببینید دشمنان ما چقدر هوشیار و بیدار هستند.

وی ادامه داد: متاسفانه خائنان داخلی ما با آن‌ها هم‌دست شدند به‌جای اینکه به سند تحول بنیادین که سند افتخار ماست توجه کنند به سند ۲۰۳۰ توجه کردند و می‌گویند از هر چی بگذریم از ۲۰۳۰ نمی‌گذریم و پنهانی در بسیاری از موارد آن را پیاده و به دانش آموزان ما و انسانیت خیانت کردند.

آیت الله محمدی لائینی با تاکید بر اینکه ما به غیر از آموزش و پرورش و تربیت به ضلع سومی به نام جهاد تبیین و بصیرت نیاز داریم، گفت: دانش آموزان ما باید دنیا، دشمن، فتنه‌ها و فضای مجازی را بشناسند، این بصیرت و جهاد تبیین در مراکز آموزشی باید به‌صورت مستقل دیده شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران یادآور شد: در برخی از مدارس دست اندرکاران دشمن و شعاردهندگان (زن، زندگی و آزادی) استرس ایجاد کردند تا دانش‌آموزان بترسند و به مدرسه نروند، مقابله با ترویج کشف حجاب نیز نیاز به تبیین و روشنگری دارد.

امام جمعه ساری تاکید کرد: اکثریت فرهنگیان استان مازندران افرادی مومن هستند، اما در میان آن‌ها تعداد اندکی وجود دارند که نباید دست کمشان بگیریم، بیماری که ممکن است سرکلاس ویروس سیاسی و فرهنگی خودش را منتقل کند حتی اگر یک نفر باشد می‌تواند موثر باشد و باید به این مسئله توجه کنیم.

وی ضمن تشکر از جامعه ۲۲هزار نفری دانش‌آموزی نکا و ۵۰۰ هزار نفری دانش‌آموزان مازندران و ۱۹ میلیونی انقلاب اسلامی، اذعان داشت: وقتی سیلی به وقوع پیوست همه باشد دست به دست هم دهیم و در مقابل سیل فساد، آسیب‌های اجتماعی و هجمه‌های فرهنگی دشمن بایستیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار