نماینده ولی فقیه در مازندران:

کنگره بزرگداشت شهدای مازندران روحیه شهادت‌طلبی را تقویت کند

آیت الله «محمدی لائینی» گفت: کنگره بزرگداشت شهدای استان مازندران با انتقال محور‌های شهدا به آیندگان، روحیه جهادی و شهادت طلبی را تقویت کند.
کد خبر: ۵۷۷۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۵ - 05March 2023

کنگره بزرگداشت شهدای مازندران پیام شهدا را به آیندگان منتقل کندبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دومین جلسه عالی شورای سیاست‌گذاری کنگره بزرگداشت ۱۰ هزار و چهارصد شهید استان که با حضور مسئولین و دبیران کنگره شهدا در سالن شماره یک استانداری برگزار شد، ضمن تبریک ایام نیمه شعبان و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مازندران، اظهار داشت: کسانی راهی را رفتند کسانی هم باید بروند، گروه دوم باید جویای حال گروه اول باشند یعنی همان پیام شهید را بدانند.

وی افزود: اگر رفتگان یک راه و روندگان این راه اتصال و ارتباطی نداشته باشند خود به خود ارتباط رفتگان با آیندگان قطع می‌شود که درست نیست.

آیت الله محمدی لائینی متذکر شد: خدای بزرگ در آیه ۱۰۰ سوره توبه به ما گوشزد کردند که نشانه زنده بودن یک راه این است که راه همیشه رونده داشته باشد، خوشبختانه انقلاب اسلامی ما موفقیت درخشانی در این بحث دارد که روندگان راهش به یک مقطع خلاصه نمی‌شود، افرادی بودند که حتی دهه اول انقلاب را ندیدند، اما بهتر از گذشتگان پیش رفتند.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: خدای بزرگ پیام شهدا را در یک مورد به سه چیز خلاصه کرده؛ شرط رفتن این راه این است که ترس و حزن و اندوه به‌خاطر از دست دادن مسائل دنیوی نداشته باشیم، دوم اینکه نعمت فضل خدا برایشان مهم‌تر از دنیا باشد، سوم اینکه باور داشته باشد که خداوند اجر انسان محسن و شهدا را پایمال نمی‌کند، اگر این سه محور را زنده کنیم خوب است.

این مسئول ادامه داد: در اغتشاشات اخیر در مقابل تروریست‌های از خدا بی‌خبر ایستادن و خطر کردن شاید از حضور در جبهه ها‌ی دفاع مقدس دشوارتر بود، اما شما ببینید امثال علی‌وردی‌ها و عجمیان‌ها و ... با چه شهامت و شجاعتی بدون ترس و خوف ایستادند و حتی حاضر نشدند یک کلمه به امام بزرگوارشان توهین کنند.

وی بیان کرد: متاسفانه می‌بینیم که انسان‌ها کمتر با یکدیگر در مورد مسائل معنوی رقابت و حسادت می‌کنند و اکثر رقابت‌ها بر سر مادیات و پست و مقام است، ده‌ها فرصت و فوز معنوی برای ما اصلا مهم نیست.

آیت الله محمدی لائینی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم کنگره پیش رو کنگره موفقی برای انتقال محور‌های شهدا به آیندگان باشد و آن‌ها این روحیه جهادی و شهادت طلبی را در خودشان تقویت کنند، دشمن بر جامعه‌ای که در راه خدا حرکت می‌کند و نمی‌ترسد پیروز نخواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار