وزارت نیرو مکلف به سیاست‌گذاری برای توسعه تبادلات انرژی شد

با مصوبه مجلس شورای اسلامی، وزارت نیرو مکلف شد نسبت به سیاست‌گذاری و نظارت بر توسعه تبادلات انرژی با کشورهای هم‌جوار و پیاده‌سازی تفاهم‌نامه‌های متبادله با همسایگان اقدام کند.
کد خبر: ۵۷۷۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲ - 06March 2023

وزارت نیرو مکلف به سیاست‌گذاری برای توسعه تبادلات انرژی شدبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه ۱۵ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه ۱۴۰۲، بند الحاقی ۱ تبصره ۱۵ این لایحه را تصویب کردند.

وزارت نیرو مکلف است نسبت به سیاست‌گذاری و نظارت بر توسعه تبادلات انرژی با کشورهای هم‌جوار و پیاده‌سازی تفاهم‌نامه‌های متبادله با همسایگان در خصوص آب‌های مشترک، برنامه‌ریزی و کاهش خسارت‌های ناشی از تداوم خشکسالی‌های متوالی، بکارگیری فن‌آوری‌های نوین آب و برق و پیاده سازی حکمرانی آب و برق اقدام نماید.

برای اجرای این تکالیف کلیه شرکت‌های زیرمجموعه مکلفند با اعلام وزیر نیرو سالیانه تا هفت درصد (۷%) از درآمدهای وصولی خود (عملیاتی و غیر عملیاتی) را به حساب درآمد اختصاصی وزارت نیرو که به همین منظور نزد خزانه داری کل کشور ایجاد می‌شود واریز نمایند. صددرصد (۱۰۰%) منابع واریزی بابت هزینه‌های یاد شده مصرف می‌شود.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار